svedalaciklid Postat 3 mars 2010 Postat 3 mars 2010 hejsan har kört mitt kar 8-9 månader nu och tycker jag har massa partiklar i vattnet som jag inte verkar bli av med, kan det vara skummaren som inte e bra nog eller nåt fel i sumpen ? fundersam tycker dessa skulle fångats upp i sumpen , i sumpen har jag skummare , nitratfilter bubbel fälla har dock inget annat filter eller så nån ideer? Citera
Newbe Postat 3 mars 2010 Postat 3 mars 2010 Jag kör en filtersocka efter skummaren, funkar bra,men lite partiklar får man alltid. Citera
Wiking Postat 3 mars 2010 Postat 3 mars 2010 Du kan också ha för hög densitet, kolla den för säkerhets skull. Själv så har jag en pump med en liten 'klocka' på som innehåller vadd, det är helt perfekt. Citera
svedalaciklid Postat 3 mars 2010 Författare Postat 3 mars 2010 salthalten ligger på 1.024 så det verkar inte vara problemet Citera
svedalaciklid Postat 3 mars 2010 Författare Postat 3 mars 2010 funderar på att sätta i en filterpump ett tag för att bara rensa upp Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.