Bob Falfa Postat 6 mars 2010 Postat 6 mars 2010 Jag köpte ny LS idag och fick med något som som skulle kunna vara någon sorts anemoner. Den ser ut att ha "kräkts upp sig själv". Någon som har en aning om vad det kan vara? Citera
Ted-m Postat 6 mars 2010 Postat 6 mars 2010 Ser ut som en mjukkorall som troligast suttit på stenen och skurits bort.Låt växa ett tag till så skall nog någon kunna identifiera den. Citera
Bob Falfa Postat 6 mars 2010 Författare Postat 6 mars 2010 Jag tror inte fiskförsäljaren såg den för den låg i "fulkaret" med levande sten. Och jag såg den inte när han tog upp den så oturligt nog så fick den åka torr plastpåse hem. Tror ni den kan överleva en sådan pers?Tack för snabba svar, det är inte lätt att vara nybörjare, men kul!! Citera
Ragman Postat 6 mars 2010 Postat 6 mars 2010 det är inte omöjligt bara där var fuktigt. beror ju kanske på hur länge låg i påsen Citera
Bob Falfa Postat 6 mars 2010 Författare Postat 6 mars 2010 Den låg där i ungifär 3 timmar.....jag håller tummarna! Citera
smen Postat 7 mars 2010 Postat 7 mars 2010 håller med föregående talare. men låt det gå ett tag så ser du snart vad det kan vara. lycka till. Citera
Bob Falfa Postat 9 mars 2010 Författare Postat 9 mars 2010 Då har det gått två dagar och jag börjar bli alvarligt orolig för min lila mjuksak, hur vet jag om den håller på att lämna jordelivet?Bifogar en färsk bild så att intresserade kan bilda sig en uppfattning. Tacksam för svar. Citera
Bob Falfa Postat 17 mars 2010 Författare Postat 17 mars 2010 Då har det gått en tid och det verkar som om den överlevde, den är ungifär lika stor som en enkrona. Någon som kan fastställa vad det är? Citera
Lasse Postat 17 mars 2010 Postat 17 mars 2010 Det är någon typ av skivanemon som troligtvis legat utan ljus ett tag. Den kommer troligtvis att hämta sig. Bredvid har du en filtrerande borstmask.MVH Lasse Citera
Bob Falfa Postat 17 mars 2010 Författare Postat 17 mars 2010 Tack för svaret! Det känns bra som glad amatör att få reda på vad det är man har i karet. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.