Gå till innehåll

DB märkning?


Rekommenderade inlägg

Egentligen är ideen inte så dum. Men problemen uppstår fort. Vilket ljud är det du vill ha listat? Sugljudet från luftintaget till venturin? Ljudet från pumpen, när bubblorna piskas till skum, eller när skummet fräser runt i själva skummaren. Utöver det tillkommer vibbrationer som fortplantar sig tll allt i området...

Och sen är ett vasst men väldigt lågt sugljud mycket mer hörbart & irriterande än ett dovt lågfrekvent murrande som är betydligt högre i dBa. Så det slutar rätt fort med att dBa märkningar blir meningslösa. Och det gäller för fläktar, kylskåp, och motorer, tyvärr.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe.. ja jag har inga bekymmer med lite oväsen men jag tänkte mer på alla som skriver att dom vill ha tysta skummare, då vore det ju smidigt med någon form av riktmärke. bara en tanke och då tänker ju jag att det ska vara uppmätt inkluderat alla parametrar för att få en mer rättvis fingervisnig av hur mycke skummaren väsnas.

MVH/ Erik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...