Jonas Am Postat 13 mars 2010 Postat 13 mars 2010 (ändrat) Är en osmos som vilken osmos som helst,dvs är det någon skillnad mellan dessa, om man bortser från vatten tanken och kranen och den från din lokala fiskhandlare? Oberoende på liter per dygn.Är det någon som kör med typ som ovan bild och har nitritfilter i dom extra behållaren?Frågan är väl egentligen "kan jag köpa vilken osmos som helst på ebay?" och komplettera med nitritfilter. Ändrat 13 mars 2010 av Jonas Am Citera
-=Mr_B=- Postat 13 mars 2010 Postat 13 mars 2010 Nitratfilter?Första filterkammaren har man ett grovt partikelfilter i, andra har man ett finare tredje har man ett aktivt kol filter, fjärde är osmosmembranet, samma membran som till våra vanliga enheter, och femte kammaren är ännu ett aktivt kol filter. Den kan du plocka bort, och ersätta med ett silikatfilter.(Beroende på vattnet man utgår ifrån, hoppar man ibland över det första grova filtret och kör dubbla kolfilter, för att bli av med klorinet. Knappast nödvändigt i Sverige, varken dubbla förfilter eller dubbla kolfilter...)B! Citera
Jonas Am Postat 14 mars 2010 Författare Postat 14 mars 2010 Då får man slå till på något liknande då.Jag menar silikat, får skylla på att det var mitt i natten. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.