Gå till innehåll

Bra och tyst skummare till 100liters kar


Rekommenderade inlägg

Jag har några frågor och skulle vilja ha lite tips om skummare till ett hundra liters kar där sumpen är 35x35cm.

Hur farligt är det med överkappasitet på skummare eller kan man sätta i hur stor som hellst eller skummas det bort för mycket nytto ämnen med då?

Vill ha tips om en så tyst skummare som möjligt till det.

Va sugen på en BM nac5 men många verkar inte tycka den e så tyst.

Så mina andra alternativ har varit deltec mc500 och BM 150pro. Har även tittat lite på Grotech HEA150S men den ligger lite högt i pris men skulle den visa sig överlägset tyst jämfört alla andra så skulle jag kunna tänka mig den.

Så massa synpunkter och ideer och lite hjälp om dessa och andra skummare skulle uppskattas :D

/Andreas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har några frågor och skulle vilja ha lite tips om skummare till ett hundra liters kar där sumpen är 35x35cm.

Hur farligt är det med överkappasitet på skummare eller kan man sätta i hur stor som hellst eller skummas det bort för mycket nytto ämnen med då?

Vill ha tips om en så tyst skummare som möjligt till det.

Va sugen på en BM nac5 men många verkar inte tycka den e så tyst.

Så mina andra alternativ har varit deltec mc500 och BM 150pro. Har även tittat lite på Grotech HEA150S men den ligger lite högt i pris men skulle den visa sig överlägset tyst jämfört alla andra så skulle jag kunna tänka mig den.

Så massa synpunkter och ideer och lite hjälp om dessa och andra skummare skulle uppskattas :D

/Andreas

ta en titt på "Tunze 9002" liten o smidig sak.. det du ska se till bara är att du har ett fack i sumpen där du har stabil vatten nivå för skummare.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...