smen Postat 23 mars 2010 Postat 23 mars 2010 som rubriken så funderar jag lite över placering av mitt uvc. lika bra att fara i god tid ute innan man byggt färdigt med sump mm. 1. ska uvc stå upp eller ligga ner2. vilket är inlopp och utlopp. från sladdändans sida tänkt. 3. vilket är bäst, suga vatten genom uvc eller trycka vattnet igenom. det var några små funderingar. Citera
milk Postat 23 mars 2010 Postat 23 mars 2010 vad är det för uvc du har? sånt underlättar alltid att veta om man ska kunna ge ett svar. de flesta uvcn som jag vet ska stå upp med sladden/lampänden uppåt. Citera
smen Postat 23 mars 2010 Författare Postat 23 mars 2010 upps glömde visst skriva med det. det är ett JBL 36w aquacristal. jo jag tror det bör stå upp. men sedan är det dom andra frågorna som är lite ?? Citera
milk Postat 23 mars 2010 Postat 23 mars 2010 okej, jag har ett deltec så vet inte exakt hur denna fungerar, men man brukar i varje fall trycka vattnet igenom, inte suga. Citera
smen Postat 23 mars 2010 Författare Postat 23 mars 2010 okej. har det någon betydelse från vicket håll man trycker in vattnet. upptill eller ner till Citera
DaTrucka Postat 23 mars 2010 Postat 23 mars 2010 Nerifrån och upp är alltid bäst oavsett filter. Annars finns risk för luftbubblor i filtret. Citera
smen Postat 23 mars 2010 Författare Postat 23 mars 2010 okej tack för era snabba svar. nu blir det att limma vidare på sumpen. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.