Gå till innehåll

Hur många här på Guiden har hörn kar?


Gnarkill

Rekommenderade inlägg

Jag sätter upp ett 200-liters hörnkar just nu. Har aldrig haft ett hörnkar förr och än mindre ett med välvd ruta så det är lite spännande. Men jag börjar inse att det är lite mekigt med belysningen. Jag vill ha huv på akvariet så att inget ljus läcker ut i rummet utan att ha gått igenom akvariet men hörnakvarier fungerar nog bäst med metallhalogen. Det är svårt att klämma in optimalt med lysrör.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett hörn akvarium på 450 liter detta akvarium har en lysramp med lysrör som ligger ovanpå akvariet. Det funkar bra tycker jag.Jag tror att det är ett Tyskt akvarium det har även halvrund ruta framtill.Jag köpte akvariet av ett försäkrings bolag som löst in det på grund av en vattenskada som drångt påde akvariet och rummet det stod i. Killen som ägt akvariet var en kille med otroligt med elektronik det satt en dator i pluss att det fanns givare till alla möjliga värden att mäta små pumpar som skötte om olika doseringar om det behövdes. Bara givarna som var inköpta i Tyskland fanns det kvitton på att dom kostat 60.000 kr. Tyvärr har jag inte den kunskapen så att jag kan koppla in detta, utan jag kör det på det sätt som jag har lärt mig från mitt gamla akvarium som var på 240 liter. Om jag får tag i någon som kan hjälpa mig med teckniken så skulle det vara intresant att se hur det skulle fungera. Det följde i alla fall med pumpar skummare calkreaktor till ett värde av 100.000.. Det är synd att det bara ligger hos mig nu uan att användas.Hur det än är så har jag köpt det och fått det till ett pris som är näst intill gratis, 6000._ kr vad sägs om det ?

Stenlo

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...