Clownen Postat 30 november 2004 Postat 30 november 2004 Hej Ville höra om någon kan rekommendera några bra saltböcker(för nybörjare).Tack! Citera
DSB Postat 30 november 2004 Postat 30 november 2004 Om du kan tänka dig att läsa engelska, så har jag speciellt två böcker som har hjälpt mig mycket.The reef aquarium (består av tre volymer och speciellt volym 1 är lämplig , där står det mesta som man funderar på vid en uppstart av saltvattensakvarium.) skriven av jc delbeek och j spung.En utmärkt bok om koraller är Corals a quick reference guide, skriven av J Spung. Citera
Clownen Postat 1 december 2004 Författare Postat 1 december 2004 Tack för tipset Nockner, de ska jag kolla upp. Citera
Guest jake Postat 8 december 2004 Postat 8 december 2004 Tja lite sent att skriva ett inlägg på den härtråden men jag kan rekommenderaThe Natural Reef Aquariumav John Tullock, har läst de andra också men denna var prisvärd, lika innehållsrikoch mer välskriven. Citera
Clownen Postat 8 december 2004 Författare Postat 8 december 2004 Tips kan man aldrig få för mycket av. Ska kolla upp den också. Tack! Citera
Clownen Postat 18 december 2004 Författare Postat 18 december 2004 The reef aquarium vol 1 är från 1994. Vad jag förstår så har väldigt mycket förändrats de senaste tio åren. Är den fortfarande nr 1? Sprung har inte gett ut en senare version? Citera
troffe Postat 8 januari 2005 Postat 8 januari 2005 Hej! Jag har sökt efter böcker på adlibris obokus och Akademibokhandeln. sök på Coral reef fishes eller bara på coral reef. Är du bra på Tyska så har jag en tjock MEERWASSER aquarium på ca 1000 sidor. Det är samma som Akvariets lexikon fast den bara handlar om saltvatten, det är en jättefin bok Massor av bilder på fisk anemoner o karaller Men den är ju förstås på tuska;) Fossås böcker gillar jagINTE.. de kommer aldrig till skott. Bara en massa akademiskt pladder.. Minimalt med handfasta tips. Bara en massatråkiga utläggningar. Man tappar verkligen intresset.Men du kolla utgivnings år. Jag vill tro att de som är gjorda på denna sida 2000- talet är bättre än de som är gjorda på sent 1900-tal. Du får ligga på ditt lokala bibliotek om att de får ta hem NYA böcker i ämnet. Det finns andra böcker än fossås! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.