ballsam Postat 2 april 2010 Postat 2 april 2010 kör med balling i karet via en 3 kanalers grotec. tror ni man skulle kunna hutta i vodka i lämplig mängd i en av dunkarna? doserar sedan ett bra tag 4 ml om dagen. spelar det i så fall ngn roll i vilken dunk man häller i spriten? glad påsk på er /Samuel Citera
Trilobite Postat 2 april 2010 Postat 2 april 2010 Om ballingen puttrar på stabilt borde det gå, om inte dunkarna står öppna och varma - då kanske vodkan kan dunsta av. Jag har läst om folk som haft vodkan i klarvattentanken också. Citera
DaTrucka Postat 2 april 2010 Postat 2 april 2010 Vad händer den dagen när vodkadosen måste justeras?Rätt vad det är så måste den minskas eller höjas över natten i stort sett. Skaffa extra kanaler till pumpen ist, då är det mycket lättare. Citera
Wiking Postat 2 april 2010 Postat 2 april 2010 Risken att du behöver minska dosen är kanske inte speciellt stor, så med det i bakhuvudet borde det fungera. Men precis som DaTrucka skriver så kräver ju vodka metoden att min justerar dosen en hel del och jag inbillar mig att du då och då behöver öka dosen, och då måste du ju ändå tillföra vodka manuellt. Så jag tror det är bättre att alltid dosera manuellt. Citera
ballsam Postat 2 april 2010 Författare Postat 2 april 2010 det kräver ju inte ngn enorm arbetsinsats att dosera, så jag tror jag fortsätter med det. var nyfiken på om nån kör på det viset eller om det fanns nån hake förutom de som kommit fram.. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.