Gå till innehåll

Fototävling maj 2010


Wiking

Rekommenderade inlägg

Under tiden som röstningen för april månads bild pågår så är det också dax att skicka in bilder för maj tävlingen. Bilder kan skickas in fram till den 20 april. Temat denna gången är ett fritt tema. Detta är sista tävlingsomgången för vår säsongen sedan blir det ett uppehåll några månader.

För tävlingsregler mm vänligen läs under följande länk:https://www.saltvattensguiden.se/forumet/fototavling.php#

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej alla. Det kommer inte in så mycket bilder längre till vår fototävling. Kanske är det som så att det inte är lika intressant längre? Kanske är en tävling varje månad alldeles för ofta? Att det finns underlag för många fina bilder råder det ju ingen tvekan om, det ser man ju när man följer medlemmarnas trådar och all bilder som laddas upp där.

Hur som helst, det går fortfarande bra att skicka in bilder fram till den 20 april för maj månads tävling. Denna gången så har vi ett fritt tema.

För tävlingsregler mm vänligen läs under följande länk:https://www.saltvattensguiden.se/forumet/fototavling.php#

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker fototävlingen är underhållande eftersom det kommer upp en hel del riktigt fina bilder.

Det är lite tråkigt att bidragen har börjat minska i antal, man behöver ju inte ha ett vinnarfoto för att vara med tycker jag.

Nu när fototävlingsredaktionen lägger ner så pass mycket tid på de här så vore det ju tråkigt om det rinner ut i sanden.

Jag håller med Vargklo, kika igenom era gamla arkiv och skicka in godbitarna!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Först så vill jag säga att jag tycker foto-tävlingarna är roliga och att jag röstar i varenda en.

Jag tror med största säkerhet att detta har sagts förr, men jag tror att en av anledningarna till att folk inte skickar in särskilt mycket bilder är att man måste ha med så mycket information om dem. Slutartid, iso, bländare mm.

Självklart tycker jag att man kan ta med det om man vill och om man vet, men det är lite mycket att kräva.

Mvh/ Oscar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det behövs inte tydligen i en tidigare tråd då jag tyckta det var rent trams att detta skulle vara krav,då kom det fram till att det inte behövdes utan att det var frivilligt men då tyckte vissa att det skulle vara en självklarhet att man skulle ta med detta och div skitsnack runt detta bla bla bla.Det är därför kanske inte folk ställer upp för att dem inte orkar höra dumma kommentarer ifrån folk som inte har lärt sig att alla har inte samma åsikter om allt..Bara en tanke

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Först så vill jag säga att jag tycker foto-tävlingarna är roliga och att jag röstar i varenda en.

Jag tror med största säkerhet att detta har sagts förr, men jag tror att en av anledningarna till att folk inte skickar in särskilt mycket bilder är att man måste ha med så mycket information om dem. Slutartid, iso, bländare mm.

Självklart tycker jag att man kan ta med det om man vill och om man vet, men det är lite mycket att kräva.

Mvh/ Oscar

Hej Oscar. Detta har diskuterats förut, all informationen måste inte vara med. Anledningen till att vi vill ha med så mycket information som möjligt beror på att mycket av informationen förklarar en hel del intressanta saker om hur bilden kommit till. Detta är väldigt intressant om man gillar fotografering i allmänhet.

Den som är obligatorisk framgår på tävlingssidan. Här nedan ett litet urklipp.

Till varje bidrag måste fotografen bifoga viss information.

- Varje inlämnat bidrag måste ha ett namn. T ex ’Lat clowfisk’, ’Busig kirurg’, etc. Obligatoriskt.

- För och efternamn.Obligatoriskt.

- Användarnamn på SG. Obligatoriskt.

- Beskrivning av fotot.

- Kamera.

- Objektiv.

- Bländare.

- Slutartid.

- ISO.

- Har blixt använts Ja / Nej.

- Är bilden efterbehandlad i något redigeringsprogram?

Observera att det enbart är det som det står Obligatoriskt efter som absolut måste vara med, det andra är frivilligt.

- Varje inlämnat bidrag måste ha ett namn. T ex ’Lat clowfisk’, ’Busig kirurg’, etc. Obligatoriskt.

- För och efternamn.Obligatoriskt.

- Användarnamn på SG. Obligatoriskt.

Så om man inte har möjlighet att ha koll på bländare, slutare och de andra sakerna så är man ändå välkommen att skicka in sitt tävlingsbidragsmiley1.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...