alex t Postat 13 april 2010 Postat 13 april 2010 Hej Jag har märkt att mina sps börjar tappa vävnad...Jag har för ca 2.5 månader sen börjat med zeovit. Jag följer insruktionerna väl. Jag tillsätter allt som går och byter vatten.Mina värden ser bra ut. Mg 1300Ca 400KH 7Ph 8.2Salt 1.23Vad kan det bero på? Det ser ut som att de tappar vävnad från roten... Citera
DaTrucka Postat 13 april 2010 Postat 13 april 2010 Antagligen brist på något.Eller något som äter på dom, kolla nattetid om du kan se något. En del kryp kan vara riktigt svårt att se. Citera
NiXoN Postat 14 april 2010 Postat 14 april 2010 STN vid basen är riktigt marigt, det är lite av ett generalsymptom för att nåt är ordentligt fel.Saker som kan vara bra att utesluta är, plattmask(AEFW om det är bara acroproblem), dåligt kh test, dåligt flöde, och för låga näringsvärden.Minns även att i samband med Zeo så kan för högt flöde genom zeofiltret ställa till det.Tycker din salthalt är lite låg för ett korallkar men det är de enda jag kan se direkt.Du bör dock kolla på Zeoforumet, dom är duktiga och med zeo så dyker det upp en del "egna" problem som är systembaserade(doseringar tillsatser etc).Instruktionerna är en grund men sen är det väldigt mycke upp till akvaristen att köra finliret och styra upp vid behov.//NiXoN Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.