knabbuziak Postat 19 april 2010 Postat 19 april 2010 Jag ser ingen påbörjan till förgreningar, utan det handlar om en enstaka tråd. Den föll ur en av de levande stenarna jag köpte för ett tag sen... Förhoppningen är att det ska vara Chaetomorpha, för i så fall kan jag använda mig av den i mitt kommande refugium.Algerna i bakgrunden är inte heller identifierade ännu, men de ligger under en annan tråd här. De däremot är den algen förgrenad och växer ur den levande stenen. Citera
knabbuziak Postat 4 maj 2010 Författare Postat 4 maj 2010 Då var refugiet igång och den lilla tråden av chaetomorpha (?) har åkt ner... jag gjorde några snitt för att få fler ändar som skulle kunna växa, men det som växt ut är genomskinligt (som går att se på den bifogade bilden).Nån som kan bekräfta om det är chaetomorpha?Är det i så fall att utväxten är genomskinlig på detta viset? Om inte, hur gör jag för att få den att må bättre? Citera
Laggeman Postat 6 maj 2010 Postat 6 maj 2010 Ser onekligen ut som det iaf om man kollar av Reeflex. Citera
knabbuziak Postat 6 maj 2010 Författare Postat 6 maj 2010 Jag tycker det med... Men det där genomskinliga känns inte så lovande... Får se om man kanske kan komma över lite mer Chaeto så man kan börja se lite effekt i värdena. Citera
DaTrucka Postat 8 maj 2010 Postat 8 maj 2010 Ser klart ut som spagettialg.Den kräver en del ljus för att växa bra. Tycker det ser ut som den är placerad lite väl mörkt.Trivs den så växer den ganska fort. Citera
knabbuziak Postat 9 maj 2010 Författare Postat 9 maj 2010 Nu ligger den i cirka 30L refugium med ganska taskigt flöde och ett 15W växt-rör ovanför... Sen var det ju bara tre bitar på omkring 2cm vardera. Har lagt ut en annons som jag hoppas att nån ser så jag kan få testa med lite mer...Eftersom refugiet ännu inte är sammankopplat med visningskaret kan jag inte få till bättre flöde den utrustning jag har att tillgå (omkring 150L/h). Den stora pumpen som ger 3000L/h höjde temperaturen från 25 till 30 grader under första natten... Lite för varmt tycker jag! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.