Gå till innehåll

Chaetomorpha?


knabbuziak

Rekommenderade inlägg

Jag ser ingen påbörjan till förgreningar, utan det handlar om en enstaka tråd. Den föll ur en av de levande stenarna jag köpte för ett tag sen... Förhoppningen är att det ska vara Chaetomorpha, för i så fall kan jag använda mig av den i mitt kommande refugium.

Algerna i bakgrunden är inte heller identifierade ännu, men de ligger under en annan tråd här. De däremot är den algen förgrenad och växer ur den levande stenen.

post-5077-14468919712898_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Då var refugiet igång och den lilla tråden av chaetomorpha (?) har åkt ner... jag gjorde några snitt för att få fler ändar som skulle kunna växa, men det som växt ut är genomskinligt (som går att se på den bifogade bilden).

Nån som kan bekräfta om det är chaetomorpha?

Är det i så fall att utväxten är genomskinlig på detta viset? Om inte, hur gör jag för att få den att må bättre?

post-5077-14468919774475_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu ligger den i cirka 30L refugium med ganska taskigt flöde och ett 15W växt-rör ovanför... Sen var det ju bara tre bitar på omkring 2cm vardera. Har lagt ut en annons som jag hoppas att nån ser så jag kan få testa med lite mer...

Eftersom refugiet ännu inte är sammankopplat med visningskaret kan jag inte få till bättre flöde den utrustning jag har att tillgå (omkring 150L/h). Den stora pumpen som ger 3000L/h höjde temperaturen från 25 till 30 grader under första natten... Lite för varmt tycker jag!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...