san_miguel Postat 19 april 2010 Dela Postat 19 april 2010 Hej.Jag har en Amblygobius phalaena som jag tycker förstör när den leker raket och simmar upp mot ytan med ett moln av sand efter sig.Är därför intresserad av om Valenciennea familjen gör på samma sett eller om dom är mera vid botten och vänder sand?Har ni några bra tipps på sandvändande fiskar?Mvh Mikael Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Yodelking Postat 19 april 2010 Dela Postat 19 april 2010 Min Valenciennea puellaris bygger bara lite på botten och har städat bort cyano, så att sanden är ren och fin igen! Har ej släppt sand över andra stenar, utom den som han bor under. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Luddox Postat 19 april 2010 Dela Postat 19 april 2010 Instämmer med föregående talare, dock är min Puellaris lite "elakare" så en del sand hamnar på stenar närmast botten.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
san_miguel Postat 19 april 2010 Författare Dela Postat 19 april 2010 Okej ska försöka få tag i en sådan då.Min fisk sprider sand överallt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.