Ferngren Postat 1 maj 2010 Postat 1 maj 2010 Hej!Jag har precis limmat ihop rören med Tangitlim i mitt nya akvariesystem och jag undrar två saker:1. När kan man ha dessa rör (skarvarna) under vattnet UTAN att trycksätta dom?2. När kan man trycksätta dom? Citera
Laggeman Postat 1 maj 2010 Postat 1 maj 2010 Det trycket som blir är i princip obefintligt större än omgivande tryck, så kör du igång helt om någon timme. Citera
Ferngren Postat 1 maj 2010 Författare Postat 1 maj 2010 Tack Laggeman.Då ska jag börja fylla upp akvariet. Jag kommer inte ha tillräckligt med vatten förrän imorgon så jag skippar att dra igång sumpen och därmed röranvändningen. Så det kommer bara vara en krök som blir under vatten ikväll.Jag är mest rädd för att limmet ska förpesta vattnet. Citera
_Manne_ Postat 1 maj 2010 Postat 1 maj 2010 jag har kört igång efter bara någon enstaka timme. använder samma lim när jag limmat pool kopplingar o där snackar vi 10m3 / h efter bara 1 timmes härdning.mvh manne Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.