Dimorb Postat 4 december 2004 Postat 4 december 2004 Undrar bara om någon kan bekräfta att deras kirurger har samma udda "icke" revsäkra beteende som mina.Jag har ett antal olika sorter men har endast observerat att mina strigosus "pickar" på koraller. Det är enbart mjukisar som blir utsatta och det verkar nästan som om de "suger" på Sarcrophytonens polyper. Citera
Magnus Postat 4 december 2004 Postat 4 december 2004 Jag har en kompis som råkat ut för samma sak!Dessutom har jag haft Hepatusar och en vitbröstad Kirurg som ätit koraller. Helt bakvänt så är mina Kejsare helt "revsäkra" (än så länge...)Man kan aldrig vara säker, tydligen.... Citera
Dykaren Postat 4 december 2004 Postat 4 december 2004 Mjukkoraller kan slemma en hel del... vissa fiskar tycker det här slemmet är som godis. Det behöver inte innebära att "äter" koraller...Samma sak med döende koraller, de flesta fiskar nafsar på dessa.. Citera
Dimorb Postat 4 december 2004 Författare Postat 4 december 2004 Nej de äter inte på korallerna utan stoppar bara in dem i munnen och "suger" lite på polyperna.Det är främst de lång-polypiga mjukisarna som blir suttade. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.