Gå till innehåll

Skilnad på zeoliter?


Jurgonh

Rekommenderade inlägg

Jag kör i med Ultralithsystemet i mitt kar.. kör hela deras system komplett till punkt och pricka.. förutom att jag kör med Zeovits zeostenar istället för Faunamarins egna...

Jag undrar helt enkelt om det är någon skillnad på zeovit och ultralith vad gäller själva stenarna? uppnår jag exakt samma sak med zeovits stenar när jag kör resten uteslutande ultralithsystemet eller finns det skillnader så att jag bör byta?

Att jag undrar är att jag nu kört helt enligt manualet i över en månad men jag får som inte till denna mulm... jag skakar stenarna varje dag med hantaget på reaktorn och som jag förstår det ska det ju bli som en "dimma" när bakterierna släpper från stenarna.. men det blir inget sådant... och då tänkte jag att kanske kan det bero på att jag har fel stenar typ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bolagen bakom dessa "metoder" brukar ju basunera ut att man absolut inte skall använda preparat, zeo-stenar, salt eller något annat från någon annan tillverkare än dom själva. (jämför med bibelns "Du skall inga andra gudar hava jämte mig"). Jag tror själv mest att det har att göra med vart pengarna tar vägen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, det är faktiskt skillnad på zeolither, det finns typ 140 olika typer med varierande egenskaper (samt några tillverkade varianter) - vissa lämpar sig bättre i saltvatten och har de egenskaper vi söker.

Spelar det någon roll om det är Kz eller FM - svar nej!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...