Guest esther Postat 5 december 2004 Postat 5 december 2004 På en akvariebutik jag var inne på i veckan sa dom att man kan blanda sjöhästar med andra fiskar. Vet att problemer är att dom är lite sega på att äta, och att dom andra fiskarna brukar äta upp deras mat då.Fast dom sa att bara man matar fiskarna typ 3 gånger om dagen så får även sjöhästarna mat....Stämmer detta?Klarar sjöhästar sig med andra fiskar? Citera
jimmy Postat 5 december 2004 Postat 5 december 2004 att blanda är inte att rekomendera och om du ska mata så att sjöhästarna får i sig tillräckligt får du ha ett bra system som kan ta imot mycket mat utan att det blir nitrit av det.Så jag skulle nog inte blande med vanliga fiskar Citera
aerie Postat 5 december 2004 Postat 5 december 2004 Se här:http://www.seahorse.org/library/articles/tankmates.shtml Citera
the rookie Postat 5 december 2004 Postat 5 december 2004 sjöhästar tycker väl inte om strömt vatten ....de lär flyga runt i karet ...fast vem vet ... Citera
hippo Postat 27 januari 2005 Postat 27 januari 2005 mina hade inget problem med strömmen ,dom brukade sitta på gallret till insuget 2000L och ta maten där . och tog sig loss utan problem. Citera
Xavante Postat 27 januari 2005 Postat 27 januari 2005 Esther: Hade dom sjöhästar i butiken? Kan du inte meddela mig vart i sånt fall.Mvh Thomas Citera
Guest Nephele Postat 1 februari 2005 Postat 1 februari 2005 Tror det beror på vilka fiskar man har dem med, länken som aerie lade in är bra. Kolla den. Sen måste man ju inte ha så strömt vatten, bra att ha lite lugnare till sjöhästar. Fiskarna borde väl inte ha problem med det heller. Många koraller kanske inte passar dock. Och matar man sjöhästarna med pincett eller liknanade och inte "bara" släpper ner maten löst i akvariet så kan man ha lite bättre koll på att dem får i sig ordentligt. Citera
Guest jentan Postat 8 februari 2005 Postat 8 februari 2005 Har själv ett sjöhästakvarium... De enda andra fiskar jag har är 2 st gobisar... (sandtuggare) annars är de helt själva...Mina äter ur handen och känns väldigt tama *ler*Själv skulle jag rekommendera dig att ha ett speciellt sjöhästakvarium eftersom de har speciella behov.Mycket caulerpa och andra alger uppskattas.Lycka till... undrar bara... vilken affär var det du var inne i?Är på jakt efter lite kamrater till mina 2 älsklingar! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.