Gå till innehåll

JohanP:s 400 liters planeringstråd


JohanP

Rekommenderade inlägg

Det är dags att beställa karet och jag vill gärna ha in spontana synpunkter och ideér.

Min tanke är att beställa ett med måtten 120x65x55 och ha Optiwhite glas i framrutan.

Vad säger ni som garvade om måtten och om tanken med Optiwhite fram?

Man kommer att kunna titta in i karet även genom sidorutorna och är det med tanke på det "dumsnålt" att inte köra Optiwhite även där?

Naturligtvis skall musslor och annat riktigt ögongodis placeras så att det exponeras bäst rakt framifrån.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kör med optiwhite i alla rutor som man kan se in igenom, det kommer du inte att ångra!

När du har "bestämt" dig för dina mått, ta och kika på alternativen för vilket ljus du ska ha, kanske klippa ut en bit kartong, lägga ut den på golvet där du vill ha karet, se så du kan gå obehindrat förbi det utan att riskera att dra emot det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

I helgen köpte jag "Saltbjörkans" kub och kommer därför att lägga ner denna planeringstråd.

Kuben kommer jag att "modda" med ganska snar start för att sedan kunna flytta in den huset under hösten. Jag kommer då att starta en ny tråd med denna kub som ämne.

Även det andra karet (120x65x55) kommer att sättas upp hösten och vintern men jag har lite mer fokus på "kuben" eftersom den kommer att bestämma mer av inredningen i källaren så att säga.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...