Tobias Postat 6 december 2004 Postat 6 december 2004 Man använder sig ju av plast i bland i akvariet, eller iaf på något ställe genom vattnets väg. Om jag ska limma ihop uvc-rör eller dyl, visst borde jag kunna använda limpistol som bildar plast vid torkning? Eller kan det påverka några värden i vattnet tro?Mvh/tobbe Citera
jimmy Postat 6 december 2004 Postat 6 december 2004 tror inte det blir någon hållfast het med lim pistol köp tangit lim istället finns hos vilken rör krökar butik som helst Citera
Tobias Postat 6 december 2004 Författare Postat 6 december 2004 Okej, kan jag kolla upp, men det handlade bara om små grejer som sugproppar och dyl Men hittar jag det så blir det tangit lim då!mvh/tobbe Citera
stigigemla Postat 14 december 2004 Postat 14 december 2004 Tangit fäster inte på mjukplast. De gör inte vanligt smältlim heller men man kan gjuta fästen genom att droppa smältlim i hålet på t. ex Eheim sugfötter. Sedan kan man smälta fast den nya foten på hårdplast. Jag har lagat några Eheim 2007 på detta sätt men det har inte hållt länge i vatten. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.