Reefen Postat 2 juli 2010 Dela Postat 2 juli 2010 Här kommer lite fredagskulKonstiga regler i usa* I Tennesse är det olagligt att fånga fisk med lasso I Alexandria i Minnesota är det förbjudet för män att ha samlag med en levande fisk.( Lagen säger i det här fallet ingenting om kvinnor...) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ebbe_20 Postat 2 juli 2010 Dela Postat 2 juli 2010 Hahahahaa ja dessa amerikaner Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SkogsflickaN Postat 2 juli 2010 Dela Postat 2 juli 2010 Tur att det är i USA det är förbjudet och inte här... För idag ska vi ta upp lite fisk ur akvariet, kanske vore nåt att testa en ny teknik och använda sig av lasso... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nizztos Postat 2 juli 2010 Dela Postat 2 juli 2010 Angående fånga fisk med lasso. Det är ju nästan exakt samma sak som att snara gädda. Så vitt jag vet är det förbjudet i sverige. Altså kan de säkert sätta dit en om man fångar fisk med lasso även här Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SkogsflickaN Postat 2 juli 2010 Dela Postat 2 juli 2010 Angående fånga fisk med lasso. Det är ju nästan exakt samma sak som att snara gädda. Så vitt jag vet är det förbjudet i sverige. Altså kan de säkert sätta dit en om man fångar fisk med lasso även här Tur jag inte har någon gädda i mitt akvarium då . Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nordin Postat 2 juli 2010 Dela Postat 2 juli 2010 Angående fånga fisk med lasso. Det är ju nästan exakt samma sak som att snara gädda. Så vitt jag vet är det förbjudet i sverige. Altså kan de säkert sätta dit en om man fångar fisk med lasso även här Det är inte förbjudet att snara gädda, brukar göra de ute på Ramsön som ligger i Betarsjön i Junsele, en gång förra sommaren kom en "Fiskepolis" för att kolla mitt fiskekort, han legitimerade sig för att jag skulle vara säker, å jag visade han kortet, sen så sa han "lycka till, det är inte helt lätt det där" (nått i den stilen iallafall). Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ballsam Postat 3 juli 2010 Dela Postat 3 juli 2010 I Ohio är det förbjudet att supa en fisk full. Undrar om vodkametoden är tillåten då..?Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nizztos Postat 3 juli 2010 Dela Postat 3 juli 2010 Det är inte förbjudet att snara gädda, brukar göra de ute på Ramsön som ligger i Betarsjön i Junsele, en gång förra sommaren kom en "Fiskepolis" för att kolla mitt fiskekort, han legitimerade sig för att jag skulle vara säker, å jag visade han kortet, sen så sa han "lycka till, det är inte helt lätt det där" (nått i den stilen iallafall). Gott!! Jag snarade solgädda på sommarsemestrarna när jag var liten. Jag fick dock höra att det var olagligt. Djurplågeri om gäddan lossnar i rycket. Kanske var det bara föräldrarna som inte ville att jag och bror skulle ut på sjön .....Mycket kul "sport" annars. Lite mer utmaning än vanligt spöfiske. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.