thomas5547 Postat 6 juli 2010 Dela Postat 6 juli 2010 Har två fiskar som är fulla med prickar.. och den ena med grumliga ögon. Jag kör UVC för fullt. Allt som går. Är en Nigricans och en xanthurum Kom hem från en vecka borta.. men kan man göra nått för att förbättra? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nordin Postat 6 juli 2010 Dela Postat 6 juli 2010 Vet inte hur det funkar att "marinera" deras käk i vitlök nu när skadan redan är skedd, annars är vitlök bra för immunförsvaret Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 6 juli 2010 Dela Postat 6 juli 2010 Kolla så salthalten inte är för hög, kan du sänka den till 1.022 tex så underlättar du andningen för fiskarna samt att korallerna inte tar någon större skada om du kan hålla den så pass lågt i en veckas tid samtidigt som du sänker belysningen och matar rikligt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
thomas5547 Postat 6 juli 2010 Författare Dela Postat 6 juli 2010 okey.. ska testa.. hoppas det fungerar.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 11 juli 2010 Dela Postat 11 juli 2010 se även till att du har bra cirkulation i karet så att parasiterna kommer in i ditt UVC och inte stannar kvar bland stenarna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
thomas5547 Postat 11 juli 2010 Författare Dela Postat 11 juli 2010 Ska väl inte säga att det har gått bra. Men min Nigricans fixade det inte. Medans min xanthurum, mår mycket mycket bättre nu. Har rätt bra flås i pumparna.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 11 juli 2010 Dela Postat 11 juli 2010 ack så synd.... Väldigt snygg fisk du förlorade där. jag har själv en Nigricans som fick mkt prick då jag introduserade honom och iom att jag även har en vitbröstad kirurg så tog det lång tid att bli av med pricken. Men den klara sig och mår nu prima och är rund och fin. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
thomas5547 Postat 11 juli 2010 Författare Dela Postat 11 juli 2010 Ja, den var mycket fin, och väldigt nyfiken.. rolig fisk. ack så synd.... Väldigt snygg fisk du förlorade där. jag har själv en Nigricans som fick mkt prick då jag introduserade honom och iom att jag även har en vitbröstad kirurg så tog det lång tid att bli av med pricken. Men den klara sig och mår nu prima och är rund och fin. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.