Gå till innehåll

Läderkorall


atropos

Rekommenderade inlägg

Hej på er alla i denna tropiska värme !

Jag har en fråga hur man fraggar en läderkorall ?

jag har skurit av några grenar och satt fast dom med gummiband på mindre bitar LS.

Men korallen dör liksom runt gummibandet och så trillar den av igen !

hur gör ni när ni fäster dom på stenar ? har alldrig fraggat på läderkorall förr . Men man kanske kan limma fast dom eller vad är erat förslag !

/micke

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

dh5lAOf340w

Det finns åtskilliga klipp på hur man fraggar och fäster olika sorters koraller, detta är ett tips, klicka in på videon och kika vidare där.

Annars kan du testa att fästa den med samma gummiband, fast inte fästa det så hårt, och sen sätta fraggen i lite mindre strömt område i karet, alternativt i en behållare som tex en bunke eller annat som är ok att ha i karet. :)

Lycka till!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag satte fast mina med tandpetare när jag fragga. Bara stack igenom korallen och sen ner i ett litet hål i stenen. Men limma med gel-lim borde ju funka bra det med om man får den att fästa.

Andreas

Så då har jag försökt att fästa med tandpetare =( gick tyvärr inget vidare !

det var svårt att trycka igenom tandpetaren i fraggen samt att få den att fästa i en sten !

provade att trycka ner ett par stycken i hål i stenarna istället som tycks fungera .

får väl se hur det tar sig .

Det är ju lite lättare med andra koraller tycker jag .

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur har ni som har en fragghylla gjort ?? är det något ni själv satt ihopa eller finns det att köpa i handeln ??

Tänkte limma i hop en av plexiglas men om det finns att köpa så vore det en fördel !

Jag kommer limma ihop en sånhär under kvällen tänkte jag... (https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=25064&highlight=fragghylla) ska försöka mig på att fragga jag åxå! :D Får kanske skaffa lite skalpeller och liknande först bara.

Ändrat av knabbuziak
Glömde ju länken... pinsamt!
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...