Guest Krille Postat 9 december 2004 Postat 9 december 2004 Har köpt några små korallkolonier (ca 2*2 cm) med bruna små polyper och en gemensam nästan vitaktig stam. Stammen verkar kunna lyfta sig någon halv cm. Massor av små polyper täcker stammen på ovansidan endast. Ser lite ut som en ihoptryckt champinion (andra färger dock) ;-)Någon som vet vad det kan vara? (Hittar inte arten i mina böcker). Citera
Dykaren Postat 9 december 2004 Postat 9 december 2004 Bild? Utan bild så är det svårt att gissa...Låter som en Sarcophyton... de kan se ut som svampar ungefär. Citera
Guest Krille Postat 9 december 2004 Postat 9 december 2004 Får ta en bild på skönheten ;-)Hmm, Sarcophyton har jag haft tidigare, tyckte den här så lite annorlunda ut, polypfärg mm. Små Sarcophyton brukar kunna vara ganska höga i förhållande till skivans yta, här är det tvärtom. Citera
Dimorb Postat 9 december 2004 Postat 9 december 2004 Den kan ju sträcka eller krympa ihop sig beroende på ljuset samt att det finns många olika sorters Sarcrophyton. Citera
Guest Krille Postat 9 december 2004 Postat 9 december 2004 Så här ser den ut, skönheten! Nån som vet vad det är? Citera
acuario Postat 14 december 2004 Postat 14 december 2004 liknar en liten koloni som jag har med men ingen av mina vänner vet vad den heter. Vill också veta Citera
acuario Postat 15 december 2004 Postat 15 december 2004 Tog en bild av den. Ser nästan ut som en Xenia i dvärgformat men det är en annan mjukis. Jag och krille vill veta. någon? Citera
aengus Postat 15 december 2004 Postat 15 december 2004 Ser ut som att det kan vara en variant av antingen Cladiella sp. eller Alcyonium sp. Citera
acuario Postat 15 december 2004 Postat 15 december 2004 Är nog vara Cladiella. Tackar för informationen Aengus Citera
Guest Krille Postat 15 december 2004 Postat 15 december 2004 Helt otroliga bilder Svärd! Tack för svaren, blev lite förvånad att det kunde vara en Cladiella... Men det verkar vara närmast hittills! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.