christian Postat 10 december 2004 Dela Postat 10 december 2004 Är det nån som har lite erfarenhet av Eheims foderautomat? http://www.akvarielagunen.se/web/shop/shop.php?cmd=get&i temid=1499 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jower Postat 10 december 2004 Dela Postat 10 december 2004 Jag har 3... tycker dom funkar bra. Jag använder mina till sötvatten med duplarin i. Det finns däremot vissa problem man bör veta. Med tex duplarin, som e ganska tungt, skall man inte fylla hela behållaren. Det kan resultera i att motorn inte orkar dra runt den. Plus att om man ställer den väldigt fuktigt så kan den få fnatt och snurra runt o runt o runt.... och matar då hela tiden... kan bli väldigt jobbigt... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
TedA Postat 10 december 2004 Dela Postat 10 december 2004 Jag har en sådan för att semestermata fiskarna. Då stoppar jag i lite flingmat avsedd för saltvattensfiskar. Dock så stoppar jag inte i så mycket mer än vad jag räknar med skall användas under de (få) dagar som vi är iväg som säkerhet i fall att den skenar iväg. Batterierna måste också vara nya eftersom den käkar lite batteri när den snurrar och man vill inte att batterierna skall ta slut första dagen. Annars är den lätt placerad och lätt programmerad. Dock så sprider den flingorna lite grann så jag brukar sätta en tratt i öppningen på topp skivorna och så sätter jag mataren på någonting så att den är ovanför tratten.// Ted Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 10 december 2004 Dela Postat 10 december 2004 Jag använde en sådan något år men tröttnade eftersom den slaggade igen vid öppningen. Efter ett tag så lärde sig fiskarna klockan, efter ytterligare ett tag lärde de sig att hoppa för att ta maten i luften. efter ytterligare ett tag så hoppade de för att plocka maten ur automaten när springan som släpper ut foder började visa sig.Igår matade jag mina percula med frysfoder, jag har haft de sedan i lördags, och det fastnade en matklump två, tre cm över vattenytan. Vad gjorde Perculahonan? Jo efter 5 sekunders betänketid började hon hoppa efter klumpen. Jag tror att inom några månader har hon lärt sig hur man öppnar en foderautomat. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
christian Postat 10 december 2004 Författare Dela Postat 10 december 2004 Ha ha, ja då blir det inga problem.Ska bara använda den 2 veckor under jul. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.