Klubbsson Postat 25 december 2004 Postat 25 december 2004 Jag kan INTE rekomendera någon att svetsa en bänk i aluminium, när man svetsar i aluminium så blir svetsen bara ca 30% så stark som ursprungsmaterialet. Det är därför man använder hörn av plast eller eller stål för att sätta ihopp aluminiumprofiler. Citera
Guest NoName Postat 25 december 2004 Postat 25 december 2004 OK, så exakt vad är en "aluminium fyrkantsprofil"? Det är inte en sån vanliga aluställning man trycker ihop själv av (kantiga) rör och små stålfästen? För det är väl just en sån som Tunze rekommenderar att man INTE använder? men det går ju inte att jämföra med en som är svetsad, och då givetvis i en grövre fyrkantsprofil! Citera
Guest NoName Postat 25 december 2004 Postat 25 december 2004 Jag kan INTE rekomendera någon att svetsa en bänk i aluminium, när man svetsar i aluminium så blir svetsen bara ca 30% så stark som ursprungsmaterialet. Det är därför man använder hörn av plast eller eller stål för att sätta ihopp aluminiumprofiler. Ehum... jag menade inte att man skulle ta och svetsa ihop den befintliga profilen som följde med karet (med exvis plast hörn) du går ju givetvis upp i storlek på profilen. Citera
xperx Postat 26 december 2004 Författare Postat 26 december 2004 Men jag vill ha så starkt som möjligt, så billigt som möjligt. Så järn/stål är väl då mitt alternativ eller?Tack så mkt för hjälpen alla! Citera
Guest NoName Postat 26 december 2004 Postat 26 december 2004 Lekablock måste väl va billigast iallafall...Och ingen kan väl på allvar tro att karet skulle tippa pga en wavebox.. En ranglig benställning med plasthörn kanske kan gå sönder, men på lekablock? . Citera
xperx Postat 26 december 2004 Författare Postat 26 december 2004 Nej det tror inte jag heller. Är bara lite orolig att skivan mellan blocken och golvet, samt skivan mellan blocken och akvariet kanske börjar röra sig när "sjön går"... Citera
Guest NoName Postat 26 december 2004 Postat 26 december 2004 Nej det betvivlar jag starkt medtanke på att det är en del vikt som vill hålla karet still oxå! Det vill ju bara stå där och se fint ut Citera
xperx Postat 27 december 2004 Författare Postat 27 december 2004 Ok. Tackar så mkt för alla svar. Det blir nog block i så fall... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.