Gå till innehåll

Hjälp !! Mitt barn har tömt KH- och PH-buffer i mitt vatten för vattenbyten, vad göra


atropos

Rekommenderade inlägg

Mitt kära barn har lyckats att få tag i min KH + PH buffer och tömt den i min ena saltspann !

Jag har inte visst om det förän idag och har gjort vattenbyten i ca 3 veckor med det saltet .

tog ett test idag på KH och det sticker förbi skalan på pappret =(

vad ska jag göra för att få ner värdet ?? har bytat 50 % vatten men det är fortfarande högt !

har aldrig varit med om att Kh är för högt , bara för lågt så hur f-n löser jag detta ? burken är full med koraller så det känns lite som panik =(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur ser det ut i karet?

Är det bara KH't som är högt så är det bara att vänta ut förbrukningen eller så byter du än mer vatten.

(Jag har ett KH-värde på 16 i mitt kar.)

Ja det är bara KH som är högt , alla andra värdena ligger perfekt.

Bytade 50 % vatten igår , med värdet ligger fortfarande lång över den högsta skalan på pappret !

Får väl byta mer vatten ikväll så får vi hoppas att det löser sig .

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur ser korallerna ut - ta det piano - panik kan förvärra situationen.

MVH Lasse

Korallerna ser ut att må prima jag gjorde ett vattenbyte för ca en vecka sedan så KH värdet har varit så här högt i över en vecka nu .

Jag tycker att det borde ha visat sig vid detta laget om det skulle gå åt pipan .

Så som jag har förstått när jag har läst en massa gamla trådar här på forumet så är det väl ingen direkt panik eller ???

ska jag försöka sänka värdet långsamt eller ska jag göra det snabbt ??

För det kan väl inte vara direkt bra att det är så högt i långa loppet ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...