Gå till innehåll

Könsskillnader bland mandariner?


milk

Rekommenderade inlägg

Jag funderar på att köpa ett tillskott i form av en till mandarin. Jag har nu en fläckig sådan och försöker nu ta reda på om de är en hane eller hona. har hanarna den där långa spetsiga utdragna fenan på den första ryggfenan? eller hur ser man skillnad på könen? vill ju inte köpa fel :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det tror jag ska stå skrivet i en tidigare tråd, men jag vill minnas att det är som du säger. Enligt uppgift ska dock fall ha förekommit där hanar blivit stympade på detta utskott för att kunna säljas dyrare som honor då dessa är mer ovanliga. Någon annan får gärna bekräfta uppgifterna!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, ja jag har försökt leta fakta över internet men inte riktigt fått någon bra uppfattning av vad som riktigt gäller. får hålla utkik efter någon utan en förlängdfena då eftersom den jag har nu har det, vore det så att det råkar bli två hanar får väl den nya hitta ett nytt hem. men honor är alltså mer ovanliga i handeln?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...