fozzy Postat 13 december 2004 Postat 13 december 2004 Hei, det jeg lurer på om det fins noen butikker i eller rundt Östersund som selger Tunze produkter. Jeg bor i Trondheim, 3 timer med bil fra Östersund, så det er ikke lange veien.Jeg er mest på utkikk etter Stream turbelle 6060 med en mulig bølge-maskin.Hvis noen har en link, adresse eller telefonnummertil butikken så setter jeg stor pris på detHvor mange akvarie-butikker fins det i Östersund?Takk for hjelpenThomas fra Norge Citera
Dykaren Postat 13 december 2004 Postat 13 december 2004 Modell 6060 går inte att köra med intervallstyrning (vågmaskin). I så fall får du satsa på modell 6000 som ingår i Stream Kit TS07 eller på 6100 som ingår i Stream Kit TS12. Citera
stigigemla Postat 13 december 2004 Postat 13 december 2004 Varför inte handla på webben. Du har ju länkar här på forumet. Usa - Sverige vanligtvis på 10 dagar och Tyskland - Sverige på ungefär 7. Toll betalar man ofta om paketet är värt mer än 1000:- men inte alltid. Om man har betalt med kreditkort missar de ibland. Citera
jower Postat 14 december 2004 Postat 14 december 2004 vi skickar en hel del till norge på jobbet. Så jag förstår att han hellre åker och köper grejorna. Norge är ju icke EU land, så det e tull på 225 kr/kolli, kan iof missas ibland. Samt att det kostar ca 180 kr/kolli(upp till 3kg)att bara skicka grejorna, så 405 kr/kolli e ungefär va man får betala. Inte billigt! Citera
fozzy Postat 14 december 2004 Författare Postat 14 december 2004 Når man bestiller på nettet fra Norge skal man betale moms og toll for alle varer over 200,-Med denne Tunze stream`n blir prisen nesten 2x svensk pris sendt til Norge.Håper noen kan hjelpe meg med butikker i Östersund Citera
stigigemla Postat 14 december 2004 Postat 14 december 2004 Ja det var betydligt värre än vad vi hade innan vi gick med i EU. I Värmland vet jag norrmän som öppnat Poste Restantekonton på postkontor vid gränsen och beställer grejer dit. Jag hade kollat med posten i Storlien om det är möjligt. I så fall kan du få grejor från hela EU dit utan tull om du betalar med kreditkort. Sedan är det ju upp till ditt samvete om du kan ta med dem hem. Citera
fozzy Postat 14 december 2004 Författare Postat 14 december 2004 Ja dette vet jeg om! Jeg hadde vel håpet på en tur til Östersund, med litt shopping og diverse i tillegg til handling av Tunze Takk ihvertfall Citera
HeNkedeh Postat 7 januari 2005 Postat 7 januari 2005 "Modell 6060 går inte att köra med intervallstyrning (vågmaskin). I så fall får du satsa på modell 6000 som ingår i Stream Kit TS07 eller på 6100 som ingår i Stream Kit TS12."Finns det inte en 6200 nu med som går att intervallstyra (5000-20 000L/H) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.