Gå till innehåll

Tunze produkter


fozzy

Rekommenderade inlägg

smiley2.gifHei, det jeg lurer på om det fins noen butikker i eller rundt Östersund som selger Tunze produkter.

Jeg bor i Trondheim, 3 timer med bil fra Östersund, så det er ikke lange veien.

Jeg er mest på utkikk etter Stream turbelle 6060 med en mulig bølge-maskin.

Hvis noen har en link, adresse eller telefonnummertil butikken så setter jeg stor pris på detsmiley1.gif

Hvor mange akvarie-butikker fins det i Östersund?

Takk for hjelpen

Thomas fra Norge

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

vi skickar en hel del till norge på jobbet. Så jag förstår att han hellre åker och köper grejorna. Norge är ju icke EU land, så det e tull på 225 kr/kolli, kan iof missas ibland. Samt att det kostar ca 180 kr/kolli(upp till 3kg)att bara skicka grejorna, så 405 kr/kolli e ungefär va man får betala. Inte billigt!smiley11.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det var betydligt värre än vad vi hade innan vi gick med i EU. I Värmland vet jag norrmän som öppnat Poste Restantekonton på postkontor vid gränsen och beställer grejer dit. Jag hade kollat med posten i Storlien om det är möjligt. I så fall kan du få grejor från hela EU dit utan tull om du betalar med kreditkort. Sedan är det ju upp till ditt samvete om du kan ta med dem hem.smiley36.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

"Modell 6060 går inte att köra med intervallstyrning (vågmaskin). I så fall får du satsa på modell 6000 som ingår i Stream Kit TS07 eller på 6100 som ingår i Stream Kit TS12."

Finns det inte en 6200 nu med som går att intervallstyra (5000-20 000L/H)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...