Vandal Postat 11 september 2010 Postat 11 september 2010 Har några salifert-tester (Mg, Ca, KH) men jag saknar faktabladet för hur man använder dem... lite segt... finns det nån som har en beskrivning eller kan scanna in en? Citera
Lasse Postat 11 september 2010 Postat 11 september 2010 Har några salifert-tester (Mg, Ca, KH) men jag saknar faktabladet för hur man använder dem... lite segt... finns det nån som har en beskrivning eller kan scanna in en?Finns fortfarande att hitta på Simontorps hemsida men här är dom i alla fall.Kanske någon admin kan skapa "manualer" så kan man lägga dem därMVH Lassesf activated carbon profi test.pdfsf Ammonia test.pdfsf boron profi test.pdfsf calcium profi test.pdfsf cooper profi test.pdfsf Flatworm exit.pdfsf Iodine profi test.pdfsf KH-alkalinity profi test.pdfsf Magnesium profi test.pdfsf nitrate profi test.pdfsf Nitrite profi test.pdfsf organics profi test.pdfsf oxygen profi test.pdfsf pH profi test.pdfsf Phosphate Profi Test.pdfsf Strontium och Calcium profi test saltvatten.pdf Citera
DaTrucka Postat 11 september 2010 Postat 11 september 2010 Gott lasse, ingen dum ide med manualer.Vet att salifert "uppgraderat" en del av sina tester, med lite olika mängd vätska och så.Om dina tester visat fel åt h-e så tjoa till, det finns alltid någon med gamla eller ny versioner, kan då vara det som felar. Citera
Lasse Postat 11 september 2010 Postat 11 september 2010 Om länken nu fungerar så hittar man många bruksanvisningar på svenska härhttp://www.simontorp.se/manualer.aspx?SiteMenuID=2&MenuID=19MVH Lasse Citera
Vandal Postat 11 september 2010 Författare Postat 11 september 2010 stort tack Lasse! manualer på sidan kunde ju faktsikt vara bra! Citera
Nordin Postat 11 september 2010 Postat 11 september 2010 Instämmer med Marko å Petter om att det hade vart kanon med manualer till tester och även andra saker kunde vara bra att ha, jag köpte ett av varje test från Salifert, fattades manual ur 3 utav dem konstigt nog, är det något som är vanligt?. Citera
Vandal Postat 11 september 2010 Författare Postat 11 september 2010 https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showpost.php?p=353590&postcount=96nu har jag gjort mina tester, men kan de verkligen stämma? enda KH buffringen jag gjort var Prodibio alkareef för en vecka sen lite drygt... enligt instruktionerna 2 "vials" AlkaReef och en CalciReef Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.