Gå till innehåll

Så nu är man på G med ett nytt salt kar !


saltishenke

Rekommenderade inlägg

  • Svar 90
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Ahha ... plockade ut skummer igen o såg nu vart både packning o rörböjen skulle vara , Tack för infon.

Nu är det bara den där siliconslangen som saknas .. F.. har jag slarvat bort den !! eller så var det inte med någon det satt iaf inte någon slang på röret ifrån skummaren.

Jaja det blir väl o köpa en bit slang på korallfisken i veckan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var hoss handlarn och skulle titta med dottern hon hittade en fisk som hon bara skulle ha så den och en stor bit stjärnpolyper fick följa med oss hem fisken en jätte fin wrasse Cirrhilabrus solorensis simmar nu som första fisk i karet vi får se om den blir kvar sen men det finns väll alltid någon som vill ha en sådan skönhet ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nya belysningen kommer i morgon med posten !!!

konstigt ingen som vill köpa min mh den som är så J*vla vacker och ljuset är ju grymt bra .............

jaja den kan jag ju ha som hyllvärmare för senare projekt kanske .

Jag kan bara hålla med Saltishenke Elos E-Power är grymt snygga ..KÖÖÖP

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja Peter vet man vad design är så !

Men jag va så sugen på att testa en led armatur med bra tryck i för att kunna mixtra med olika ledfärger och styrning för väder mm.

En spotstyver 2500:- för den armaturen !

Testade med klarglaset på heregud det va så man fick ta på solbrillorna hehehehehehehe...................

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Så då var man igång med handling igen precis köpt 2 VorTech MP10w ES trådlösa ska vi se om det är coolt att ha eller om dom med blir hyllvärmare men dom ska vara bra visst !

Karet rullar på bra ska bara ta en runda och handla en fisk och lite mer koraller har en del nu och karet har lite invånare som en fairy wrasse och en okinawe och en magnifica 10 eremiter och 10 nassarius och 10 turbossar ca 35 kilo sten och 18 kilo levande sand tänkte leka lite med led armaturen och testa mhn lite till då ingen ville göra ett klipp på den !

Alla värden är bra och kylaren känns lite onödig nu så den ska jag ta bort från systemet men kommer kanske behövas i sommar.

Har en liten rollig sak i karet som jag behöver id hjälp med bild kommer !!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej på dig Henrik

Jag har ju nyligen fyllt i vatten i min burk o idag kom saltet i men nu var det inte det jag tänkte fråga om utan hur mycket ljud har du från ytavriningen.. tycker det kluckar lite väl mycket för min smak, har du det fått det tyst ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så då har man städat i karet fyllt på osmos och rengjort skummaren och matat alla invånarna i morgon kommer vortech prylarna pratade precis med Hans grejerna gick iväg i dag från honom och lampa ska jag beställa av honom med bara kolla vilken färg man ska ha ! den svarta blir det nog inte nu när man har chansen att bestämma färg själv !

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hade Danny på besök i dag och kopplade in Vortech pump i karet ja du milde vilket flås nu när man lärt sig programera lite korallerna verka gilla det och fiskarna blev mer aktiva märker jag ska bli rolligt att laborera med detta !

bästa tipset där,, ladda hem hela manualen till ES kontrollern så du har den tillgänglig.. blir en del knapptryck.. :)

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan säga att allt i karet älskar nya pumpen min fairy wrasse som var väldigt skygg är nu hyper aktiv och korallerna verka gilla flödet som blir i karet kör reefmode och har satt på nightmode och kör feedmode när jag matar !

Nog en bra pryl till karet den där lille pumpen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det kommer bilder Danny sa till mig senast han var här bara haft dåligt med tid skulle gjort det i går men då gick hela lediga dagen åt att hjälpa firman som var här att montera in nya kaminen och städa, måla efter honom sen 2 ungar på det då frugan jobbade sent ska försöka fixa bilder i dag !

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...