Cotech Postat 16 september 2010 Postat 16 september 2010 Har precis skaffat mig en ny lägenhet och nu har det äntligen blivit dags att beställa glas till akvariet. I och med att jag jobbar med glas så har jag fått fina priser på optiwhiteglas men jag känner mig lite väl feg för att limma själv. Det e ju 980L det handlar om +man vill ju gärna att det blir snyggt också Så nu undrar jag om ni vet någon firma som kan tänka sig och limma utan att jag beställer glas från dom, eller om det finns någon skicklig privatperson som kan ställa upp för en peng?Mvh Fredrik Citera
Ragman Postat 16 september 2010 Postat 16 september 2010 inga problem o limma själv. ta bara reda på hur du ska göra med fogar o dyl o sen maskera med tejp innan så du får fina linjer. o fritt från fett o dyl Citera
koaala Postat 16 september 2010 Postat 16 september 2010 Bra idee att låta någon limma som vet hur man gör. Provade själv en gång 400 liters, inte hela, men bara en sida, där det läckte. Snyggd blev det inte och droppade det fortvarande. Åkte till tippen och om kommer jag inte göra det igen. Lycka till! Citera
Ragman Postat 16 september 2010 Postat 16 september 2010 jo men om han jobbar med glas så har han väl liten kunskap om det Citera
saltishenke Postat 16 september 2010 Postat 16 september 2010 synd att du bort så långt bort annars skulle jag hjälpt dig. Har du någon skiss på mått mm man kan få se ? Citera
saltbjörkan Postat 17 september 2010 Postat 17 september 2010 klart att du ska limma det själv.. va bara noga och ta lite tid på dej att läsa hur du skall göra så fixsar du de =) lycka till / Marcus Citera
koaala Postat 17 september 2010 Postat 17 september 2010 Jag skulle prova något företag som lägger kakel och klinker i badrum, dem måste ju vara vana att lägga silicon. Citera
danne031 Postat 17 september 2010 Postat 17 september 2010 Jag skulle prova något företag som lägger kakel och klinker i badrum, dem måste ju vara vana att lägga silicon.Nja det är inte alls säkert faktiskt, många plattsättar företag anlitar renodlade fog-företag.. Risken finns ju att man anlitar någon som tänker "äh det kan väl inte vara så svårt", så ser det skit ut efteråt. Citera
Vandal Postat 18 september 2010 Postat 18 september 2010 kolla med majornas glas i gbg... de ÄR bäst i regionen!(oops! såg mariestad, Jägfeldts i lysekil är nog närmare... också väldigt proffsiga!) Citera
Cotech Postat 18 september 2010 Författare Postat 18 september 2010 Tack ska ni ha för alla svar!Hade jag limmat några fler akvarium innan så hade jag nog vågat testat limma det stora men känner mig allt för oerfaren just nu.Ska kolla med Majornas glas som Vandal skrev. Kan va värt att åka en bit för att få det ordentligt gjort! I värsta fall får jag väl limma själv men det hoppas jag att jag slipper Citera
Cotech Postat 18 september 2010 Författare Postat 18 september 2010 synd att du bort så långt bort annars skulle jag hjälpt dig. Har du någon skiss på mått mm man kan få se ?Totalmåtten kommer att bli 2000 mm x 700 mm x 700mm sen blir det lite avdrag för fogar och glas. Citera
Wiking Postat 18 september 2010 Postat 18 september 2010 Hej Fredrik. Kolla med Glasmästeriet i Falköping. De har limmat akvarium i årtionden. Dessutom är det ju bara några mil bort från Mariestad.http://www.falkopingsglasmasteri.se/ Citera
Guest Caligula_2004 Postat 18 september 2010 Postat 18 september 2010 (ändrat) kan du tänka dig lite frakt så är jag beredd på att hjälpa dig med ett proffsigt bygge.har bl.a limmat cirka 20 akvarium till Korallfisken i Linköping samt massor av akvarium på annat håll mellan 80 t.o.m 1200 liters volymer. Ändrat 19 september 2010 av Caligula_2004 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.