Gå till innehåll

Hjälp med limning!


Cotech

Rekommenderade inlägg

Har precis skaffat mig en ny lägenhet och nu har det äntligen blivit dags att beställa glas till akvariet. I och med att jag jobbar med glas så har jag fått fina priser på optiwhiteglas men jag känner mig lite väl feg för att limma själv. Det e ju 980L det handlar om +man vill ju gärna att det blir snyggt också ;) Så nu undrar jag om ni vet någon firma som kan tänka sig och limma utan att jag beställer glas från dom, eller om det finns någon skicklig privatperson som kan ställa upp för en peng?

Mvh Fredrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle prova något företag som lägger kakel och klinker i badrum, dem måste ju vara vana att lägga silicon.

Nja det är inte alls säkert faktiskt, många plattsättar företag anlitar renodlade fog-företag.. Risken finns ju att man anlitar någon som tänker "äh det kan väl inte vara så svårt", så ser det skit ut efteråt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack ska ni ha för alla svar!

Hade jag limmat några fler akvarium innan så hade jag nog vågat testat limma det stora men känner mig allt för oerfaren just nu.

Ska kolla med Majornas glas som Vandal skrev. Kan va värt att åka en bit för att få det ordentligt gjort! I värsta fall får jag väl limma själv men det hoppas jag att jag slipper :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Caligula_2004

kan du tänka dig lite frakt så är jag beredd på att hjälpa dig med ett proffsigt bygge.

har bl.a limmat cirka 20 akvarium till Korallfisken i Linköping samt massor av akvarium på annat håll mellan 80 t.o.m 1200 liters volymer.

Ändrat av Caligula_2004
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...