Gå till innehåll

Ett par tankar om saltvattensguiden.


adddo

Rekommenderade inlägg

Skulle vi inte kunna ha något liknande det som RC har med lite "tävlingar"

Typ "månadens kar", "Månadens bild", "Månadens tråd i forum". Som sedan kan läggas upp på startsidan härpå guiden.

Man behöver ju inte ha allt samma månad eftersom vi e lite färre än dom på RC smiley17.gif

Men kanske man kunde ha Månadens Kar i Januari, Månadens bild i februari, månadens tråd i mars osv osv. Finns säkert fler kategorier som skulle vara av intresse.

Det behöver ju inte heller handla om att det tex i "månadens kar" måste vara det snyggaste,största o häftigaste karet, utan vi kunde väl mer eller mindre turas om här o göra en liten uppsatts om våra akvarier med bilderoch sen får alla i tids nog möjlighet att visa upp just sitt akvarie som månadens kar på startsidan (med en länk eller något.. kanske inte ha hela artikeln på startsidan).

Månadens bild skulle ju kunna göras som ugglans lilla tävling här fast mer komprimerad. tex om tävlingen ska vara i mars så får alla skicka in sina foton under de två första veckorna, sen kan man ha omröstning under de två sista med presentation av vinnarbilden i slutet av mars. Sen läggs den bilden upp på startsidan.

Vad tror ni.. skulle va kul om startsidan kunde hållas lika levande som forumet här. Skulle detta funka wrang, Niclas?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det låter som en bra ide.

jag håller på att bygga om sidan vid sidan av just nu lägger in alla artiklar etc i den nya databasen och webbhotell.

Med lanseringen av den nya sidan så kommer man kunna kommentera artiklarna som finns.

Ett helt nytt bildgalleri som är knutet till ens användar profil i forumet.

Skall leta vidare om man kan få hjälp med att konevretar över detta forum till det nya annars så får det ligga kvar som en "sök" forum och starta upp det nya från scratsh. Lite synd men jag jobbar med att försöka lösa detta.

Sedan så kommer jag även att fråga er användare att kunna använda fotona som ni tagit många bra foton än de jag har idag och att kunna rätta artikilar etc då dagens är funktions dugliga men ändå ej helt okey. Har problem med stavning etc och att tiden läggs mer ner på forumet än själva sidan och därav är det längesedan jag gjort något nyhetes utskick smiley9.gifoch nya artiklar. Skall bättra mig på detta.

Funderar även på ifall det skulle vara intressant för er att kunna betygsätta vissa saker tex som på denna bild.

rp-screenshot.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

låter toppen det där fatta dock inte vad du menade med betyg sätta?? så man får poäng per bild eller film??

ja detta är helt en bra funktion med att kunna betygsätta saker så att andra kan läsa och kanske bilda sig en uppfattning vad andra skrivit innan man går och köper en tex skummare

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inte för jag är journalist eller så, men jag hjälper gärna till med stavning/kontroll av gramatik m.m. om det skulle behövas.

Keep up the good work.

Ja tack det vore kanon med lite hjälp och nya artiklar. Hittar ni någon intresseant artikel eller länkar så översätt dessa och skicka till admin@saltvattensguiden.se så skall jag lägga in dessa.

Finns det bilder så måste det frågas om de får användas på annan sida än orginalet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...