Mejsel Postat 19 oktober 2010 Författare Postat 19 oktober 2010 Håller på och donar nu.75 liter vattenbyte gjorde att dom röda knapparna slog ut nästan fullt. Citera
Mejsel Postat 20 oktober 2010 Författare Postat 20 oktober 2010 Efter vattenbytet så har dom flesta polyperna slagit ut. Var nog brist på spårämnen.Måste säga att Red sea coral pro kan dra åt h¤¤¤¤¤¤¤e! Verkar vara odugligt på dom flesta punkter.Alla värden är låga utom magnesium som är skyhögt.Så fick jag det sagt...... Citera
Ragman Postat 20 oktober 2010 Postat 20 oktober 2010 hehe gillar inte heller det saltet men mitt magnesium ligger för lågt trots det saltet Citera
mano Postat 20 oktober 2010 Postat 20 oktober 2010 Efter vattenbytet så har dom flesta polyperna slagit ut. Var nog brist på spårämnen.Måste säga att Red sea coral pro kan dra åt h¤¤¤¤¤¤¤e! Verkar vara odugligt på dom flesta punkter.Alla värden är låga utom magnesium som är skyhögt.Så fick jag det sagt......Min förra hink med RSCP låg istället skyhögt på KH (över 15). Citera
Nordin Postat 20 oktober 2010 Postat 20 oktober 2010 Min dunk med red sea coral pro ligger OÄNDLIGT högt i ca, eller ja den dunken jag har men inte använder, mätte över 1000 i ca, köpte nya tester för att pröva, lånade tester för att kolla, alla visade detsamma.Nästa salt blir något annat!. Citera
Claes_A Postat 20 oktober 2010 Postat 20 oktober 2010 Blandar ni alla era batcher av Red Sea verkar det kunna bli ett ganska rimligt salt... Trist att de håller så ojämn kvalitet. Jag kommer att hålla mig till gamla hederliga syntetiska Tropic Marin. Citera
NiXoN Postat 20 oktober 2010 Postat 20 oktober 2010 Jag har återgått till syntetiska salter just pga att dom är stabilare även om det finns variationer där med. Jag tror att man har försökt modifiera processen med RSCP i tillverkningsfasen pgaökad försäljning, sen har det kanske inte gått så bra och tydligen så har man skippat stabilitetstudier...//NiXoN Citera
Mejsel Postat 20 oktober 2010 Författare Postat 20 oktober 2010 Nej nu byter jag till Stigs salt. Det håller ju vad det lovar.Synd att dåligt salt ska få en att bli halvt knäckt. Citera
Nordin Postat 20 oktober 2010 Postat 20 oktober 2010 Blandar ni alla era batcher av Red Sea verkar det kunna bli ett ganska rimligt salt... Trist att de håller så ojämn kvalitet. Jag kommer att hålla mig till gamla hederliga syntetiska Tropic Marin.Haha! bra idé, Jag kan skicka några kilo neröver, ifall någon skickar tillbaks ett med bra calcium värde . skämt å sido Citera
Mejsel Postat 26 oktober 2010 Författare Postat 26 oktober 2010 Nu har jag bytt 25 liter i 2 dagar och redan nu är det skillnad!Saltet är nu Tropic Marine center reef pro. Citera
Nordin Postat 2 november 2010 Postat 2 november 2010 Nu har jag bytt 25 liter i 2 dagar och redan nu är det skillnad!Saltet är nu Tropic Marine center reef pro.Vad tycker du om e saltet?. Kommer förmodligen köra de till mitt 540L aldrig mera rscp för mig !! Citera
Mejsel Postat 2 november 2010 Författare Postat 2 november 2010 Bästa saltet jag haft. Allting blommar ut. Citera
Nordin Postat 2 november 2010 Postat 2 november 2010 Härligt! Blir de när jag ska blanda i mitt stora kar Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.