Gå till innehåll

Hjlp med Gummipackning Vortec mp10w es ?


saltishenke

Rekommenderade inlägg

Jag har i dag monterat en Vortech mp10w es i lådan ligger en gummipackning som det står så här på :

For glass thicknesses of 1/8" and 3/16" you must use this rubber spacer in between the motor and glass.

there is no need to use this spacer on glass thicknesses of 1/4" and 3/8".

Failure to use the included rubber spacer on glass thicknesses of 1/8" and 3/16" can damage the pump.

Jag har 10 mm tjockt glas och om jag förstår det rätt ska den användas upp till 9,5 mm ska jag ha denna gummi bit eller ej kanske någon som räknar bättre och hjälper mig + att det dubbel bekräftas då tacksam för all hjälp !!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du drar hem den nya manualen från nätet så har dom lagt in motsvarabde mm mått.

Texten var dock rätt lurigt skriven så man kan tolka den lite konstigt.

Du har dock så tjockt glas att det är på övre gränsen av vad pumpen klarar av(9,5mm max enligt tillverkaren).

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vet andra som kör med 10mm glas och en MP10 och funkar bra. Skulle kunna tänka mig att det som händer är att magneten inte "håller" innersidan lika bra som de skriver men är kanske mer en säkerhets text...

Men i den nya manualen på nätet så står det nu.

Aquarium Wall Thickness: 1/8” to 3/8” (3mm to 10mm)

There is no need to use this spacer on glass thicknesses of 1/4” (6mm) or 3/8” (10mm).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Japp Wrang jag har fått mail från dom nu och dom säger samma sak ingen fara för pumpen alls bara det att jag fäster säkerhets banden då det från 10 mm och mer finns risk för att motorn kan ramla ner det var det enda och dom skrev även att motorn inte går sönder med det avståndet bara om man har tunnare glas som magnetkraften kan bli för stark och då sliter hårdare på motorn om man inte har mellanlägget !

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...