Gå till innehåll

clownerna fått en anemon


svedalaciklid

Rekommenderade inlägg

En utav mina clowner flyttade in i min Xenia när jag möblerade om.

Det va som att: WOOOW FINNS DU HÄR?!. Det gick jättefort när jag väl va i akvariet med händerna som fiskarna fattade att den fanns där.

Prova själv att vara lite aktiv i akvariet så kanske fiskarna snappar upp att den faktiskt ligger där :) Som sagt, min erfarenhet och det va så jag fick det att funka!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
mina har också flyttat in nu med lite hjälp av mig , skrämde bort dem från där de brukar stå så de fick syn på anemonen o nu lämnar de inte den =)

Köpte en BTA för 5 veckor sen men dem ville inte flytta in då läste jag detta och gjorde precis samma sak.. skrämmde iväg dem med magneten där dem brukar stå o vips så va dem innen i anemonen o nu e dem inflyttade :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mina clowner hittade anemonen när jag öppnade lampa mitt på natten och de kände sig hotad. Efter den har de dock inte varit där mera, men jag vill inte tvinga än heller för clownerna är pass så ynga och det kommer nog av sig själv efter de blivit könsmogna och börjar lägga ägg. Mina clowner är också odlade.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...