lindholm Postat 8 november 2010 Postat 8 november 2010 hej är det någon som vet var man kan köpa finmaskigt nylonnät, för att sila rotiferer, jag skulle vilja ha en lite större sil än vad man kan köpa färdiga, det borde gå att köpa nät på rulle och bygga själv?någon som vetpeter? Citera
Nordin Postat 8 november 2010 Postat 8 november 2010 Borde det inte gå med tyg ?, typ örngott eller vad som hellst ? Citera
lindholm Postat 8 november 2010 Författare Postat 8 november 2010 jag tänkte sätta in "filter" som avskiljare i mitt refugium för att skilja olika småkryp från varandra, och då behöver det vara något tåligt som håller länge och är någorlunda billigt att byta (det lär växa igen) Citera
MariaL Postat 8 november 2010 Postat 8 november 2010 Tygaffären... plast tyll, du vet som brudslöjor är sydda av.Kostar ca. 39kr metern på 150 cm bredd Citera
lindholm Postat 8 november 2010 Författare Postat 8 november 2010 plast tyll är bra om man ska fånga in fraggar, men de är för stora maskor om man vill hålla småräkor eller rotifers fångade, någonstans köper ju företagen näten de gör artemia och rotifer och dafnier silar med. Citera
Crillo Postat 8 november 2010 Postat 8 november 2010 Det och annat smått och gott finns här t.ex http://www.zmsystems.co.uk/index.php?app=gbu0&ns=catshow&ref=Hatchers Citera
Vandal Postat 8 november 2010 Postat 8 november 2010 trubblet blir nog att hålla ett vattenflöde genom tyget... Citera
MariaL Postat 8 november 2010 Postat 8 november 2010 Det finns tyll med mindre maskor än den vanliga, såkallad brudtyll! den finns bara i vitt dock. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.