Tomacee83 Postat 12 november 2010 Postat 12 november 2010 Sjöstjärnan och nackensnäckan, är dom bra eller dåliga?Sen på en bild ser ni nått i mitten som växer, va kan det vara? Citera
Andreas N Postat 12 november 2010 Postat 12 november 2010 De första bilderna gissar jag på är någon slags läder korall ja iaf en mjuk korall av något slag. Den sissta bilden är på en slags sjöstjärna som följer med levande stenen och blir kanske 1,5cm stor som max och medför sällan någon skada. Iaf vad jag märkt. Den i mitten vet jag inte vad det kan vara. Citera
Tomacee83 Postat 12 november 2010 Författare Postat 12 november 2010 De första bilderna gissar jag på är någon slags läder korall ja iaf en mjuk korall av något slag. Den sissta bilden är på en slags sjöstjärna som följer med levande stenen och blir kanske 1,5cm stor som max och medför sällan någon skada. Iaf vad jag märkt. Den i mitten vet jag inte vad det kan vara.Trodde också att det var nån läderkorall först, men det är faktiskt nått slag av en nakensnäcka. Tog bilden när den försöker leta efter en annan sten att gå över på. Det var så den såg ut när jag såg en först sen så kröp den iväg och det ser ut som den käkar alger iallafall. Citera
Andreas N Postat 12 november 2010 Postat 12 november 2010 Ok..... Du lär hitta mååååånga kryp i karet. Jag hittar fortfarande saker jag aldrig sett tidigare efter snart 2 år igång Citera
Tomacee83 Postat 12 november 2010 Författare Postat 12 november 2010 Ok..... Du lär hitta mååååånga kryp i karet. Jag hittar fortfarande saker jag aldrig sett tidigare efter snart 2 år igångDet är de som är kul:)Men det kan va bra att få reda på om dom är skadedjur så man kan avlägsna innan man stoppar in något som sedan tar skada pga av skadedjuren. Citera
Carl Barks Postat 13 november 2010 Postat 13 november 2010 Saken som kryper ser ut att vara en sjöhare och den är riktigt bra som algätare. Citera
Tomacee83 Postat 14 november 2010 Författare Postat 14 november 2010 Saken som kryper ser ut att vara en sjöhare och den är riktigt bra som algätare.Ja, det stämmer nog, hoppas den klarar sig nu när vattnet är under uppstart bara. Citera
Tomacee83 Postat 14 november 2010 Författare Postat 14 november 2010 Kräma på med ljus bara MVH LasseDet krämas på för fullt och det finns alger för en hel flock sjöharar nu hehe:) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.