Gå till innehåll

Lite djur


Tomacee83

Rekommenderade inlägg

De första bilderna gissar jag på är någon slags läder korall ja iaf en mjuk korall av något slag. Den sissta bilden är på en slags sjöstjärna som följer med levande stenen och blir kanske 1,5cm stor som max och medför sällan någon skada. Iaf vad jag märkt. Den i mitten vet jag inte vad det kan vara.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De första bilderna gissar jag på är någon slags läder korall ja iaf en mjuk korall av något slag. Den sissta bilden är på en slags sjöstjärna som följer med levande stenen och blir kanske 1,5cm stor som max och medför sällan någon skada. Iaf vad jag märkt. Den i mitten vet jag inte vad det kan vara.

Trodde också att det var nån läderkorall först, men det är faktiskt nått slag av en nakensnäcka. Tog bilden när den försöker leta efter en annan sten att gå över på. Det var så den såg ut när jag såg en först sen så kröp den iväg och det ser ut som den käkar alger iallafall.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok..... Du lär hitta mååååånga kryp i karet. Jag hittar fortfarande saker jag aldrig sett tidigare efter snart 2 år igång

Det är de som är kul:)

Men det kan va bra att få reda på om dom är skadedjur så man kan avlägsna innan man stoppar in något som sedan tar skada pga av skadedjuren.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...