Genne Postat 18 november 2010 Postat 18 november 2010 Vet inte om detta har hamnat ämne har hamnat rätt.Jag har satt igång en tank med 1000 liter vatten som för ett Dj'**A liv i flöden.Finns det någon som passerar Skillingaryd vid E4.an mellan Värnamo och Jönköping som skulle vilja hjälpa mig.Det är ett komplet Deltecsystem, tror jag vet hur det mesta fungerar men har problem med flödena.Tanken har varit i gång lite mer än en månad och ni får gärna stanna här bara för att utbyta åsikter och ta en kopp kaffe.Jag vill lära mig mer och är inte rädd för kritik.Välkomna.Om ni går in på Genne.s blog ser ni bilder på vad jag har. Citera
Laggeman Postat 19 november 2010 Postat 19 november 2010 Du får justera flödet ner i sumpen med den blå kranen efter sprinklern, sen får du även justera flödet upp igen något med kranen innan returpumpen om det krävs.Har du lokaliserat var det låter?Hur ser det ut där vattnet går ner från karet till sumpen, sitter det en durso där, eller ett slitsat rör som i mitt gamla? Citera
Genne Postat 19 november 2010 Författare Postat 19 november 2010 Tack för ditt svar Jimmy.Hur pass tyst fick du ditt gammla kar?Det sitter ett slitsat rör där sedan går även röret till skummaren ut från samma rör vid sprinklern. Citera
Laggeman Postat 19 november 2010 Postat 19 november 2010 Jag hade ju ingen gravitationsmatad skummare till mitt, så vet inte om det påverkar på något vis.Jag fick mitt hyfsat tyst, men den öppna baksidan gör det inte så lätt att kappsla in ljudet helt. Jag stängde sista kranen så pass att jag fick bra fart på sprinklern samtidigt som jag höll vattnet uppe i röret en bit för att inte dra med luftbubblor ner. Citera
wrang Postat 19 november 2010 Postat 19 november 2010 Låter som om det är sprinkler armen som är hela boven, kan man stänga av denna å se om det tystnar. Hr du nån bild på detta 1000l Deltec? Citera
Genne Postat 19 november 2010 Författare Postat 19 november 2010 Wrang det fins bilder på min blogg och jag ska prova att stoppa armen.Jimmy det blev lite bättre när jag ströp flödet. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.