Gå till innehåll

Hjälp med att justera flöden


Genne

Rekommenderade inlägg

Vet inte om detta har hamnat ämne har hamnat rätt.

Jag har satt igång en tank med 1000 liter vatten som för ett Dj'**A liv i flöden.

Finns det någon som passerar Skillingaryd vid E4.an mellan Värnamo och Jönköping som skulle vilja hjälpa mig.

Det är ett komplet Deltecsystem, tror jag vet hur det mesta fungerar men har problem med flödena.

Tanken har varit i gång lite mer än en månad och ni får gärna stanna här bara för att utbyta åsikter och ta en kopp kaffe.

Jag vill lära mig mer och är inte rädd för kritik.

Välkomna.

Om ni går in på Genne.s blog ser ni bilder på vad jag har.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du får justera flödet ner i sumpen med den blå kranen efter sprinklern, sen får du även justera flödet upp igen något med kranen innan returpumpen om det krävs.

Har du lokaliserat var det låter?

Hur ser det ut där vattnet går ner från karet till sumpen, sitter det en durso där, eller ett slitsat rör som i mitt gamla?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade ju ingen gravitationsmatad skummare till mitt, så vet inte om det påverkar på något vis.

Jag fick mitt hyfsat tyst, men den öppna baksidan gör det inte så lätt att kappsla in ljudet helt. Jag stängde sista kranen så pass att jag fick bra fart på sprinklern samtidigt som jag höll vattnet uppe i röret en bit för att inte dra med luftbubblor ner.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...