Tomacee83 Postat 25 november 2010 Författare Postat 25 november 2010 När ja var på bromma zoo så tog de upp två döda dorisar där alla bebisar var, du köpte väl en lite. Doris. Tror verkligen inte nu att de har fiskarna i karantän innan de säljer de. Tråkigt!Ja det var från det karet till vänster om man har kassorna i ryggen.Så det var nog syskonen till mina dorisar:/Tror inte heller dom har dom i karantän. Synd att alla saltvattensaffärer ska ligga norr om stan, är lite svårt att hinna dit med köerna i sthlm innan kl 6 när man jobbar till 5. Därför ja köpte dom hos bromma zoo för att dom stänger kl 8.. Men men hoppas mina dorisar klarar sig:) Dom är iallafall räddade från deras överbefolkade akvarium... Citera
Carl Barks Postat 26 november 2010 Postat 26 november 2010 Varför inte prova Korallrevet i Södertälje som ju ligger söderut och där hålls alltid fiskarna i karantän innan försäljning. Citera
Tomacee83 Postat 26 november 2010 Författare Postat 26 november 2010 Varför inte prova Korallrevet i Södertälje som ju ligger söderut och där hålls alltid fiskarna i karantän innan försäljning. Tänkte göra det idag faktiskt:) Citera
Tomacee83 Postat 26 november 2010 Författare Postat 26 november 2010 Mina dorisar verk för övrig vara kära i min goby med:). Dom simmar gärna bredvid gobyn och den verkar inte störd av det och i morse så såg jag att dom kom ut ur gobyns lilla hål i sanden:) hehe Citera
Tomacee83 Postat 29 november 2010 Författare Postat 29 november 2010 köpte två st putsarräkor men dom har inte gjort så mycket nytta. Däremot så köpte ja en putsarfisk och den har rensat det mesta på doris, inkls parasiten och doris verkar gilla när putsarfisken är på Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.