dzejla Postat 28 november 2010 Postat 28 november 2010 Hej, jag ska snart börja fästa koraller för första gången. Jag undrar nu hur länge man bör låta snittytan läka innan man fäster fraggen? Handlar det om dagar eller räcker det med några timmar? Hur länge kan man max vänta innan man måste fästa den?Tack på förhand! Citera
DaTrucka Postat 28 november 2010 Postat 28 november 2010 Sätt den där den ska vara direkt.Gärna med snittet mot stenen så växer den fast fortare. Citera
dzejla Postat 28 november 2010 Författare Postat 28 november 2010 Går det bra att fästa fraggarna om man väntar en dag? :S Citera
milk Postat 28 november 2010 Postat 28 november 2010 Ja det gör det :-) de kommer växa fast ändå.vad är det du ska fragga? att använda superlim tex tycker jag är det lättaste sättet om det handlar om stenkoraller, mjukkoraller växer fast av sig själva efter någon dag. Citera
dzejla Postat 28 november 2010 Författare Postat 28 november 2010 Mjukkoraller, det är ett projektarbete så jag ska prova några olika metoder för att se vilken som funkar bäst Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.