Gå till innehåll

Vad är detta?


DanneI

Rekommenderade inlägg

Okej, denna är uppskattningsvis 5cm någonting. Akvariet är rätt så nystartat så än finns inga koraller osv, den käkar inte på blivande koraller m.m? Antar inte, eftersom du spar dom..

Just nu sticker den bara ut halva kroppen och betar av det lite grönt som finns på stenen.

De har inget trevligt utseende iaf, liknar en tusenfoting.

Mvh

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, denna är uppskattningsvis 5cm någonting. Akvariet är rätt så nystartat så än finns inga koraller osv, den käkar inte på blivande koraller m.m? Antar inte, eftersom du spar dom..

Just nu sticker den bara ut halva kroppen och betar av det lite grönt som finns på stenen.

De har inget trevligt utseende iaf, liknar en tusenfoting.

Mvh

Nej dom äter inte koraller, vissa av dessa kan ta koraller och fisk, men har för mig att dom är av en annan art. Du ska passa dig för att ta på dom, alla små 'hår' du ser är taggar, å känns ungefär som att bli stungen av ett bi :).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mysigt, jag som tänkte innan jag skrev att jag kanske får ta sånna här tunna vinylhandskar om jag ska ge mig på att få tag i den.. Men de kanske den gör håll på då, får fixa tjockare tills det blir dags att få tag på den:smiley24:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mysigt, jag som tänkte innan jag skrev att jag kanske får ta sånna här tunna vinylhandskar om jag ska ge mig på att få tag i den.. Men de kanske den gör håll på då, får fixa tjockare tills det blir dags att få tag på den:smiley24:

Jag brukar plocka dem med pincett, men man måste vara otroligt snabb.

Vet att det är en kille här på guiden som gjort en smart fälla för just dessa, men kan inta hitta den nu tyvär;/

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...