Gå till innehåll

Måndvärgkejsarfisk noppar på BTA


Ted-m

Rekommenderade inlägg

Var ner till Stockholm och köpte en liten BTA 5Cm diameter på foten.När jag släppte i den i karet så mådde den bra men i morse när jag leta den så gömde den sig i gruset.Jag undra va det var med den då den inte såg ut att trivas.Jag tänkte att det var för strömt för den och flytta den till en lite lugnare platts med mycket ljus.Efter jag flytta den såg jag min Chaetodontoplus mesoleucus (Måndvärgskejsare) noppa på den.Jag vet att han är på korallerna vilket jag inte har problem med då jag har tillräkligt många och att dom växer bra.Men att han även går på anemoner viste jag inte.Kan det vara att han vågar gå på den då den är liten?Jag fundera om det är fallet så får anemonen flytta tillbaka från mitt RSM till stora karet när han vuxit till sig.

Så om någon vet något om det är vanligt kan ni kanske skriva en rad så jag vet om det än någon ide att försöka flytta tillbaka BTA´n i framtiden.

MVH.Ted

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vill inte mata mer en 2-3 gånger per dag.Jag ger norialger.pellets.artemia mysis eller annan frysmat.

BTA´n får gå i mitt RSM tills den blivit lite större och ta med hand om sig.

dvärgkejsare det är vad som står i Reflex ;P

men det gör ju inget om han blir stor då 900 liter borde räcka ett tag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok ;) allt är ju relativt

Jag har inte sett det på refleex... - dvärgkejsare i min värld är ju Centropygearterna som ligger runt 10cm, men jämfört med t.ex karibienkejsarna som drar åt 50cm så är den ju liten.

Det är det underbara med denna hobby, man lär något nytt varje dag :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...