Gå till innehåll

Saltnivåer


Aufgedyng

Rekommenderade inlägg

Ja vad ska man säga du har så rätt, tack! testade rent osmos samt kranvatten på kul och de gav samma ammonium resultat som det i tanken:)

Vågar man dra slutsatsen att det är hyfsat cyklat nu tro? Tänkte i sådant fall göra ett större vattenbyte för att få bort Nitratet innan jag slänger lite liv, kankse en putsarräka, eller ör det för tidigt?

--Mats

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag hade bra mycket sämre värden i mitt kar när jag köpte det (skulle då enligt uppgift ha varit igång ett bra tag och varit inkört... så var nog inte fallet). Det är väl inte att rekommendera att peta i för mycket liv med en gång... speciellt inte känsliga djur. Men av egen erfarenhet så kan jag säga att djur klarar de värdena som du listat i första inlägget på denna sidan. Det finns dessutom de som förespråkar att man inte väntar för länge med att tillsätta liv (läs "fisk etc.") till stenen för att det hela tiden ska finnas näring till den bakteriekultur som byggs upp i stenen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...