Mandis Postat 6 december 2010 Postat 6 december 2010 Hej, letar efter en bra skummare till 180 liter kar som står i sovrummet, vill därför att den ska vara så tyst som möjligt. Vill nog helst ha en invändig men om ni har tips på någon grym som man hänger på utsidan så kan ni gärna komma med förslag.Sen undrar jag väl om jag egentligen behöver en skummare eller om man klarar sig utan bara man sköter vattenvärderna och så? Citera
Mandis Postat 6 december 2010 Författare Postat 6 december 2010 Hittade förresten den här http://www.pwss.se/product.php?productid=10171&cat=1431&page=1"dränkbar", betyder det att hela skummaren kan vara under vatten? Citera
Claes_A Postat 6 december 2010 Postat 6 december 2010 Hej, letar efter en bra skummare till 180 liter kar som står i sovrummet, vill därför att den ska vara så tyst som möjligt. Vill nog helst ha en invändig men om ni har tips på någon grym som man hänger på utsidan så kan ni gärna komma med förslag.Jag ställde samma fråga för något år sedan och det slutade med en Grotech HEA080 som många betraktade som ganska tyst. Jag tycker att produkten inte är speciellt ljudlig för att vara en skummare men inte skulle jag vilja ha den i sovrummet. Dessutom krävdes en del modifieringar i form av en silikonslangstump mellan skummare och pump för att vibrationerna från pumpen inte skulle föras över.Om du vill ha en skummare i sovrummet så föreslår jag antingen att köra den på timer (avslagen när du är i sovrummet) eller att testa med en skummare som drivs av luft via en lindträutströmmare. Den typen av skummare är sovrumsvänliga men kräver lite underhåll (byte av utströmmarstenen). Citera
freguz Postat 6 december 2010 Postat 6 december 2010 Dränkbar upp till skummarkoppen kan man nog säga. Koppen måste sitta över ytan. Citera
Ragman Postat 6 december 2010 Postat 6 december 2010 Hittade förresten den här http://www.pwss.se/product.php?productid=10171&cat=1431&page=1"dränkbar", betyder det att hela skummaren kan vara under vatten?hade en mindre variant i mitt guppy hotel och jag kan inte direkt rekommendera den iaf.väldigt svår att ställa in och den var inte helt ljudlös Citera
Ragman Postat 6 december 2010 Postat 6 december 2010 hade nog hellre tagit en BM-NAC QQ-220V.men jag vet inte hur den låter osv. men flera st på guiden har denna så nån kan säkert informera dig om saken Citera
Ragman Postat 6 december 2010 Postat 6 december 2010 hade nog hellre tagit en BM-NAC QQ-220V.men jag vet inte hur den låter osv. men flera st på guiden har denna så nån kan säkert informera dig om saken såg nu att den bara är till 100 Liter tyvärr Citera
Ragman Postat 6 december 2010 Postat 6 december 2010 deltec har nån påhängs skummare men tysta vet jag inte om man ska kalla dom. går kanske o modifiera dockmce 300/500/600 lite olika storlekar Citera
freguz Postat 6 december 2010 Postat 6 december 2010 jag har haft mce300, den är bra men låter en del, dessutom är den lite klumpig och har en konstig retur in i karetnyligen köpte jag en bubble magus NAC QQ som jag är grymt nöjd med, bästa och tystaste jag haft hittills.Jag hade nog valt en Tunze 9002 (som jag också haft, mycket bra skummare)http://tritonakvarium.se/product.asp?product=1374 Citera
Nordin Postat 6 december 2010 Postat 6 december 2010 Kan oxå rekommendera en Tunze 9002, har en sån (liggandes) använde den i mitt rsm jag hade förut, fungerade ypperligt och var inte alls högljudd Citera
StoffeSwe Postat 6 december 2010 Postat 6 december 2010 Jag kan också rekommendera Tunze 9002. Den är tyst. Jag skaffa den till mitt RSM men har den nu i mitt Juwel Rio 180. Den funkar bra. Citera
Mandis Postat 6 december 2010 Författare Postat 6 december 2010 Tack för alla svar, det blir en Tunze 9002 Citera
Mandis Postat 6 december 2010 Författare Postat 6 december 2010 Om man skulle bygga in den bakom slimline bakgrund, hur bör man modda bakgrunden då? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.