Gå till innehåll

Tunze 9002 kass pump behöver en ersättnings pump.


wizz

Rekommenderade inlägg

Min pump till skummaren har lagt av och undrar bara om någon kan ge tips på vad jag kan ersätta den med ?

Tunze 9002 orginal pump är ju det bästa men nu behöver jag en ersättnings pump och snabbt, tänkte ut och kolla runt idag i GBG så ge mig tips på vad jag kan ersätta orginalet med.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det kanske det är men vem kan ha det i GBG ?

Tänkte se om jag kunde skaffa en idag efter jobbet.

Var lite inne på att kolla om det finns något annat märke som skulle kunna fungera till den, eller är det bara orginalet som passar ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte att det är ingen specialpump utan en "vanlig" pump som många använder i olika syften... så det borde vara möjligt att den finns i lager hos någon butik där uppe.

Skulle du inte hitta någon så hör av dig till mig så kan jag skicka en så du har den innan helgen i alla fall.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är faktiskt inte så enkelt, har man en gammal 9002 (innan 2009 nån gång) så är det 0800.040 som gäller, det ska tydligen inte gå att stoppa i en 1073.800 i den gamla skummarkroppen.

Min pump har också lagt av, misstänker att det finns en anledning till att de har bytt ut den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...