Alex_y Postat 8 december 2010 Postat 8 december 2010 Jag anade att det hade gått för lätt genom denna fina hobby. Matade för 20 minuter sedan fiskarna som vanligt med artemia och lite ON pellets. Alla fiskarna åt, Kejsarna, Palettkirurgen, Clownerna och Segelfenskirurgen, JA SEGELFENSKIRURGEN. Nu i skrivandets stund så har han varit död i minst 7 minuter. StendödFörstår ingenting. Hans mage kändes lite väl spänd och rund, men det brukar han alltid vara då den for och betade alger dagarna ända. Har aldrig varit med om något liknande. Så pigg, men så fort död. Kan någon förklara? Vattenvärden i sin ordning och inga andra fiskar verkar må pyton. Citera
Lasse Postat 8 december 2010 Postat 8 december 2010 Nu känner jag inte till den pelletsen men inom ciklidkretsar så är det vanligt att inte mata med torra pellets utan att blötlägga dem först en stund. Anledningen är att de alltid hungriga fiskarna sväljer pellets som sedan sväller upp i magen och orsakar problem.Är det inte det så kan du nog sammanfatta det med orden "shit happens"MVH Lasse Citera
Alex_y Postat 8 december 2010 Författare Postat 8 december 2010 Hej Lasse och tack för snabba svaret. Kan inte se det som något annat. Men att livspumpen ska sluta så förbaskat snabbt är för mig en gåta. Måste ha exploderat i kroppen på stackaren... Citera
a.nilson Postat 8 december 2010 Postat 8 december 2010 Hej Lasse och tack för snabba svaret. Kan inte se det som något annat. Men att livspumpen ska sluta så förbaskat snabbt är för mig en gåta. Måste ha exploderat i kroppen på stackaren...Hade en xantutum som dog precis på samma sätt. Shit happens Citera
DAHLBERG Postat 8 december 2010 Postat 8 december 2010 Nu känner jag inte till den pelletsenNog vet du vad Ocean nutrition är Jävligt trist med sån fin fisk Ylipää... Men när det gäller förlorade fiskar över skitsaker så leder jag än Citera
Alex_y Postat 8 december 2010 Författare Postat 8 december 2010 Förvisso Anton. Låt oss be att du gör det i framtiden också! =) Citera
Lasse Postat 9 december 2010 Postat 9 december 2010 Nog vet du vad Ocean nutrition är Jävligt trist med sån fin fisk Ylipää... Men när det gäller förlorade fiskar över skitsaker så leder jag än Då missförstod du mig - jag vet vad det är för märke men jag har ingen egen erfarenhet av den, inte heller någon indirekt via kompisar och så. Sen förut vet jag att det skiljer sig på vatteninnehåll i olika pellets och det är just bristen på vatten som gör att den sväller upp. Hur det är med Ocean Nutrion i det fallet känner jag inte till.MVH Lasse Citera
DAHLBERG Postat 9 december 2010 Postat 9 december 2010 Känns inte som att ocean nutrition ska svälla så mycket... Hikari är ju mycket värre.. ON sjunker ju till och med. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.